Krimskrams

Det är lugnt i skolan just nu, lugnet före stormen. Känslan är behagligt obehaglig med vetskap att allt kommer att bli värre än värst om en sådär vecka. Hu! 

Idag serverades det Flygande Jakob i skolmatsalen. Mmm,gott tänker ni. Kyckling, banan och jordnötter. Felet med denna flygande Jakob var dock att den inte innehöll några jordnötter (av förklarliga skäl, man får inte servera nötter i skolan),frukten som låg i var Inte banan utan ananas och det enda som stämde överens var att det smakade kyckling. Så 1 rätt får de som gjort denna mat-som de alltså döpte till Flygande Jakob. Varför inte bara kycklinggryta kan man undra?

Har fått den första indikationen och bekräftelsen på att jag faktiskt har uppnått vuxen ålder (förutom körkortet då) Nu mer om man glömmer att lämna tillbaka en bok på biblan får man betala hela 20kr. Tänk vad jag kunde gjort med de pengarna som nu går direkt i handen på kommunen. Grämer mig nu över att jag inte lite oftare ser över vad som egenligen ligger på skrivbordet. Det är dock inte så lätt när det knappt finns en cm ledig yta på bordsskivan. 

Dagens I-lands problem:

Mina hårspännen försvinner hela tiden. Dessa små ljusa saker som från att vara 20st mycket snabbt blir typ 4 st. Helt värdelösa till att få upp mitt hår med så få, och det går inte att dansa med hårtestar hängandes i ansiktet. Jobbigt.

Julen kryper allt närmre, det är inte klokt egentligen. Jag har inte riktigt hängt med dess rasande tempo framåt.

På lördag är det dags att göra årets omgång med julkort. Frågan är ju vilka man ska skicka till... 

Bilden hyllar (även fast det inte syns) The one and only, som i och för sig består av ett 30-tal personer. Men ändå.

Huvudet är nu tomt.

 


Kommentarer

Kommentera här: