Två dagar

Hade en sån härlig känsla i kroppen igår. Jag kan inte förklara det. Det måste haft något med vädret att göra men inte bara det. Oj, vad bra gårdagen var. Solodansen gick framåt, sedan hem till Amanda för att därefter sola och umgås i museiparken. Drog till Eggbysjön för bad, dock badade inte jag och sedan var det i och för sig skolfiaskot men ja, tråkigare kan man ju ha. Kan ju berätta att det igår var Katedralkväll för nior som ej har bestämt sig än. Jag konstaterar efter denna kväll att de flesta har det. Typ alla utom 5 pers. Fick ju dock se tvåornas produktion igen även fast den fick avbrytas på grund av brandlarm. Poliser i ventilerna denna gång också tro? Sedan vidare hem till Elin för väntan på buss. Och ja just det. Det var 50 dagar till studenten också. Hjälp.

Denna dag har varit sämre. Gick ner till stationen för att ta 9.16 bussen och missar den precis. Köper en tidning och sätter mig i det fina vädret för att vänta på nästa buss. Bussen kommer efter en timme och jag åker. Sommarklädd med solglasögonen i högsta hugg. Slumrar till lite och vaknar i Härlunda. Hmm..vart är solen någonstans? Bussen åker vidare och kommer till slut till Skara. Ett Skara som är grått och tråkigt. Solen syns inte till någonstans. Temperaturen visar 13 grader. Det går ingen buss upp till skolan från stationen så jag får gå. I sandaler, caprijeans och endast en munktröja  som skydd för mina armar. Det var kallt. Alla andra gick omkring i jacka. Väl i skolan satte jag igång med solodansen. Kom på en del, försökte fortsätta på dansen till imorgon - gick inte alls. Bröt av med lite FIG Cartoon men det var inte den bästa taktiken.

Bedrövad gick jag från danso och sökte upp en dator. Kollade lite, skrev ett mail och  loggade sedan ut. Precis när jag lämnat datorn och någon annan hade tagit den kom jag ihåg. Jag glömde göra det som jag skulle! Åhh..Det var bara att sätta sig och vänta..och vänta. Hjälp vad folk kan vara sega ibland. 10 minuter innan min enda lektion för dagen, italienskan, skulle börja fick jag tag på en. Snabbt gjorde jag det jag skulle och sprang sedan till lektionen. Provet var knappt ett prov. Bra i och för sig men ja.. Dagen kunde helt klart varit snäpet bättre. Och inte har någon klasskompis varit närvarande heller eftersom jag är den enda som har lektion idag. Skolan har allmänt varit tom på folk idag. Såg knappt någon att hälsa på.

Hittade i alla fall klännning till studentdagen sedan. Dagen ljusnade lite då.

Har en bad feeling för imorgon också. Jag har inte haft tid att förbereda mig ordentligt. Jag får köra på improvisation och känsla.

Nu har jag introducerats klart på jobbet. Nu ska jag börja jobba på riktigt.

Långhelg- behövligt och bra för skolarbetet inte minst.

"Sköna Maj välkommen..tralala"


Kommentarer

Kommentera här: