Stela händer

Det är konstigt att jag inte har någon träningsvärk så hårt som Jorge körde med oss igår på uppvärmningen. "Vi håller en låt till" Armarna rakt ut alltså och vevade runt, lyfte upp dem och rörde på handlederna. Efter att vi hade gjort extra många armböjningar- både triceps och biceps. Men det känns inget. Antingen stretchade jag mycket duktigt (vilket jag inte direkt kommer ihåg) eller så var det väl inte tillräckligt hårt..Fast så vill jag nog inte tänka. Det var på gränsen att det klarades av.

Inte nog med det. Dansuppvärmningen kördes två gånger à 14 min. Det kanske inte låter så mycket men det tar på kroppen.

Skulle kört till Skara ikväll för fest, men den tyvärr inställd på grund av sorgliga skäl..Usch, sånt är så hemskt. Tänker på dig!

Idag har jag målat en säng svart och jag kunde självklart inte låta bli att bli nedkladdad. Sista penseldraget- jag trodde att jag hade klarat mig- då hände det. Linnet fick en svart fläck och det blev även en linje på byxorna eftersom jag gick emot kanten. Klantigt.

Somnade på stört på bussen, vaknade med ett ryck vid Mössebergsparken- precis i rättans tid att nästan lyckas hålla ögonen öppna fram till järnvägsstationen så att jag kunde kravla mig ur och knalla hemåt. Men det hade varit härligt att sitta kvar och bara sova. Att man kan bli så trött så snabbt. Kom sedan på att jag måste sett ut som en riktig arbetare. Med stora jeans med färgfläckar och en verktygsväska klev jag av bussen. Väskan innehöll pappas skruvdragare som han självklart inte tänkte på att ta med i bilen när han åkte hem efter att ha skruvat ihop två trappor åt oss. Så det föll på min lott att ta med den hem.

Dagens bästa: Jag fick äntligen pengar från ett företag när jag ringde. Brukar mest vara "Återkom" eller "Nej" när jag ringer. Plus att jag och Malin kammade in en okänd summa pengar när vi besökte en affär. Lyckad dag på den fronten alltså.

Dagens nervositet kom när jag skulle lämna tillbaka de lucialinnena som jag köpte igår, 13 st närmare bestämt. Orkar inte förklara historien, vissa fattar-vissa fattar inte, det får bli så.

Dagens bild visar hur trött man blir efter en hel dags dansande och att en liten vilopaus är behövlig. Fast jag passar även på att stretcha låren..

 


Kommentarer

Kommentera här: