Det går bra nu

Jag borde,

- Köpa nya skor. På mina två senaste promenadskor har hälen gått sönder. Frågan är om det är mig eller skorna det är fel på..

- Städa klart mitt rum. Började för någon vecka sedan. Kassarna med skräp som ska slängas står fortfarande kvar, mattan är inte dammsugen och tavlorna väntar på att bli upphängda.

- Springa. Men finns det något tråkigare i ösregn? Försökt hitta träningspass med dansinslag men svårt när jag bara kan hålla på i två månader. Det första jag ska göra när jag kommer ner är att hitta en dansskola där jag kan ta klasser. Kosta vad det kosta vill.

- Skicka citatboken till hela klassen. Men först måste den renskrivas. Mindre än två månader på mig.

- Läsa. Läst två, 12 to go.

- Kolla upp en massa saker. Orkar inte ens tänka på hur mycket det är. Försäkring, dator, packning, banken osv. osv.

- Ringa alla drillflickor i Drill 3. Träningsoverallerna har anlänt. Nästan ingen vet. Jag hämtar min imorgon. Billig och bra blev den.

Annars kan jag konstatera att det är ganska jobbigt att jobba varje dag. Det känns i kroppen även fast jag inte gör så där väldans mycket. Varit i Ginza-affären idag. Checkat in lagret med alla CD- och DVDskivor. Imorgon bara halvdag och sedan är fre-sön fri. Vad ska man hitta på då tro?

Ska nu bädda ner mig i broderns säng och sätta på Marie Antoinette. Har länge velat se den och nu är det dags. Den underbara regniga dagen gör ju att man kan unna sig sådant utan skuldkänslor som säger att man bör vara ute. Något gott för det ju med sig i alla fall.


Kommentarer

Kommentera här: