Il fait gris temps

Person jag inte tycker om just nu: Franska-Monica. Först satt vi och gjorde franskaprov i 1 timme och 45 minuter. Fick reda på i fredags att det skulle vi tydligen göra. Sedan frågar hon, har du sett filmen och skrivit uppsatsen? Va?? Vilken Uppsats? .."Har jag inte sagt det?" öh..NEJ! "Men skriv lite om dina reflektioner från filmen, du får helgen på dig." Tack så mycket! Det konstiga är att betygen sätts på fredag, ganska ovärt alltså. Typiskt, så nu måste jag se filmen och sedan sätta mig och skriva. När i sjutton ska jag hinna det då? Helgen är ju inte direkt fri. Åh.

Sista Tisdagen i skolan idag. Sorgligt. Sista samhällslektionen. Aldrig mer ska vi lyssna på Richards stämma i flera timmar och våndas men ändå tycka om det på något sätt. Sista tisdagen som jag åkte 7.21 bussen på morgonen. Aldrig mer en tisdag.

Dagens ljuspunkt: Uppsatsen i Kulturhistorisk fördjupning var inte helt bortkastad tid som tur var. Betyget var brabra. Annars hade det känts lite surt om jag hade gjort den helt i onödan.

Ils sont arrivées! Jag har nu konkret biljetterna i mina hand. Yey!

När jag kom till drillträningen med de små igår så var det en sak som slog mig. Det var min sista måndagsträning och alltså min sista träning som ledare. Hu! Men i helgen är det drillavslutning så jag träffar dem några gånger till.

I morgon är det alltså dags. Betygsprat. Jag hoppas att snittet hålls.

Fick lite nostalgi när jag var på ÖB idag för att köpa plastmuggar. Det fanns sådana där tutti-frutti sugtabletter i en karta. Var tvungen att köpa en, det var länge sen man åt sådana.

På tisdag morgon åker vi till LONDON!

Det har jag sannerligen inte fattat än.


Kommentarer

Kommentera här: