En nedräkning är avslutad

Idag har jag varit på zoo. Träffat tigrar och väjt för en galopperande miniponny. Jag undrar fortfarande om det var mening att den skulle vara lös. Så här var det:
Precis vid en lekplats mitt i zoo:t stog det en miniponny. Jaha, tänkte jag. Den verkar lugn så här kan vi ju leka lite. Men helt plötsligt så börjar den att göra ruscher lite fram och tillbaka. Hjälp, vilken respekt för djur jag har, det märkte jag tydligt idag. Pojkarna ryckte inte ens till när den kom galoppernade emot dem.jag däremot.. "öhm..jag tror att det låg en annan lekplats därborta..kom så går vi!"
En trevlig eftermiddag hade vi i alla fall. Trötta kom vi hem - Romain hade ju inte gjort någon "kommer inte på ordet på svenska" dodo (sovit alltså) så han var extra trött. Slog oss ner i soffan alla tre och tittade på film. En jag inte sett, tog franskt tal med engelsk text. Rolig var den. Och mysigt hade vi det.
Hade ingen som helst lust att åka till dansen..men jag överlevde.

Imorgon kommer de!!! Hur ska jag få dagen att gå fort tro??
Får väl se om det blir något mer bloggande under veckan. Om inte, så är jag tillbaka på lördag igen. 
Men on verra..

Kommentarer

Kommentera här: