Dan före dan

Jag kommer i julstämning. VI har klätt granen och tomtarna har kommit fram ur sina skrymslen och vrår. 
Ganska så jättetrött är jag dock. 20-års fest i förrgår, det blev läggdags tidigt och då alltså tidigt på morgonen. Inte många timmars sömn där.. Rep igår kväll, det enda som gick bra var väl dansen då jag är kille-  och då var inte ens min danspartner där så det var ju inte så mycket som kunde gå fel för mig..
Sen blev det glöggmys och planen att jag skulle gå och lägga mig exakt klockan midnatt gick inte riktigt i lås..

Nu ska jag baka lite chokladcrisp som vi kan bjuda på imorgon. 
Julafton börjar med mat hos mormor och vi hälsar nog på morfar på kyrkogården också, sen promenad till oss, Kalle Anka (roligast är ju tomteverkstaden och sedan sitter man och väntar på Husvagnssemestern..) Paketöppning blir det efter det och i år är vi många så granen kommer att vara totalt omringad, det är jag säker på. Lite gröt, lite godis, lite skinkmacka sen är julaftonen perfekt avklarad. Mys i soffan med Svensson,svenssons julavsnitt innan jag somnar in. Nöjd och glad.

God jul!
än har jag inte tagit något kort på vår gran, gör det när paketen kommer fram .Så här kommer förra årets, och jag måste väl erkänna att årets ser ganska så likadan ut..



Kommentarer

Kommentera här: