Klockan är egentligen för mycket

Det annonseras 30 grader för imorgon, och på onsdag och på torsdag.

Hujedamej. Här ska solas (och smörjas på solkärm!) så att jag är lika brun som familjen när de kommer och hälsar på efter en vecka på den italienska stranden. ;)

Frågan är bara om jag inte kommer att smälta bort först..

Dagen har varit lång. Jobbat själv och har ytterligare två sådana dagar framför mig. Romain har kommit in i en treårs-trots (om det nu finns någon sådan). Riktigt jobbig kan han vara. Men jag måste försöka se positivt på allt nu, och tänka positivt. Tänk, tänk, tänk.

Något som däremot går jättebra för tillfället är franskan. Såg på franskdubbad serie förut (hatar det egentligen, men men..är ju tvungen att se de säsonger som jag inte sett än. Man fattar ju inte så mycket när man börjar se på säsong 4. Som tur är som är i alla fall säsong 3 och 4 på engelska..)
Jag förstår det nästan bättre än om det hade varit på engelska. 
Det gör mig glad. Kommer att ligga på en bra franska nivå när jag åker härifrån. 
Dock vill jag inte tappa det och har nog bestämt mig för att åka ner till Frankrike och plugga en termin efter jul (jaja, mycket kan hända. Jag kommer på nya grejer att göra varje minut..men men) Känns ändå som att det är detta jag "måste" göra först så att jag inte tappar franskan.
Mais, on verra. Först måste jag hitta ett universitet. Och titta upp hur mycket det kommer att kosta. och hur mycket skulder jag kommer att få. Och framför allt, hur roligt jag skulle kunna ha.

Lite mer glädje: minus 7!

image321

Kommentarer

Kommentera här: