Chouette

Härlig lördag. Mötte upp en vän (David, som jag lärde känna när jag var i Schweiz och det är även hos honom i Cherbourg som jag ska avsluta min vistelse i Frankrike för den här gången), hans bror S och broderns flickvän M.

 

Underbart väder. Båttur på Seine där det togs bilder i massor. Paris är för vackert.

Glass med violettesmak. Tror det är viol på svenska. M:s favorit.

Spatserande i park, spenderade 25 minuter i kö på Carrefour för ett ynka salladshuvuds skull. Väl värt det dock då vårrullarna smakade smaskens tillsammans med det gröna. Wiispelande. Jag är för dålig.

I väg på tivoli. Galet mycket folk och fransmännen är kassa på parkering men ingen kan säga något ont om deras uppfinningsrikedom när det gäller att få plats med bilen någonstans. Mitt i prick på bågskyttet, nybörjartur..

 

Nu. Ananasjuice och naturell yoghurt med blåbärssylt i. Solen skiner. En dusch och sedan bli det ut på stan igen. Jag tycker om söndagar.


Kommentarer

Kommentera här: