Dagen

Dagens trevligheter och konstigheter

 

Musée d'Orsay - Hon i kassan frågade först hur gammal jag var, sen från vilket land jag kom från. Sverige sa jag glatt och hon tittar frågande på mig. Sverige? Sa du Sverige? hmm..Ja.. sa jag. Hon tar fram en lista med en massa länder på. "Suède" som det står här, detta landet? frågar hon.. Jaa..  Hon ber mig visa ett id-kort för att se att jag verkligen var från detta konstiga land som kallas Sverige och sen säger hon; Då är det gratis inträde. Tydligen är det gratis för alla under 23 från EU-länder. Hon hade alltså inte koll vart i världen Sverige låg, eller att landet existerade överhuvudtaget..

Museivistelsen i sig var annars mycket härlig.

 
Väder - regnskurar à la bli jätteblöt om man inte hittar skydd och samtidigt supervarmt. Sommar med andra ord!

 

Fynd jag gjorde då jag sökte skydd för regnet några minuter - Underbar kavaj/jacka på Zaras rea. Annars är det skönt att se att höstens grejer börjar att fylla butikerna nu. Ganska så trött på all rea.

Dock riktigt dålig bild här nedan med den härliga blå flammiga tapeten i bakgrunden..

Fredagsmys - jobbkväll med C. Lagat mat och tittat på il était une fois. Tror den heter "en askungesaga" på svenska. Ganska jobbigt med icke-tecknat och dubbat ja. Nu, ännu mer mys på egen hand efter högläsning av Pippi Långstrump på franska.


Kommentarer

Kommentera här: