Insnöad på finheter

Det här är en sån där insnöad helg. Inte bokstavligt talat alltså, för solen skiner och vinden blåser och snön är ett minne blott här i Skaraborg där jag är hemhemma för helgen och hälsar på (längsta meningen..). Men jag snöar i om gångar in på finheter på bloggar, webbshopar och pinterest och denna helg är en sån helg. Självklart umgås jag även med familjen men så hittar jag även mina små stunder då jag gottar ner mig i allt fint. Lika jobbigt som det kan vara att behöva slå in en himskans massa porslin i papper och packa ner i flyttlådor, lika roligt är det att få inredningsdrömma mitt i flyttandet och hitta nya idéer och ny inspiration till det nya hemmet. Oftast nöjer jag mig med att bara insupa inspirationen men ibland slår jag till och bestämmer mig.
 
Som när jag klickade mig runt på Etsy och hittade det här fina kuddfodralet. Några veckor senare damp två stycken ner i brevlådan.
Eller som när jag änteligen "vann" denna skönhet på tradera efter hur mycket letande som helst. Och inte blev den en av de dyraste som har sålts heller. Nöjd tjej.
 
Jag är som sagt hemhemma och har det bra i helgen och har åkt ifrån flyttlådorna i huvudstaden. Men lite så här såg det ut för några kvällar sedan när jag packade finporslin och skrev " Extra ömtåligt" på lådorna.
 
Bilder från instagram där ni hittar mig på yttersttrivsamt såklart.
Nu, åter till inspirationssidorna och kanske delar jag lite inspiration här sen också. Trevlig lördag!
 

Kommentarer

Kommentera här: