Sex burkar

 
Sex av mina finaste burkar, vissa med en historia, andra utan någon speciell. Jag har länge haft en förkärlek till plåtburkar, jag kan inte riktigt förklara varför men kombinationen vacker och funktionell är ju egentligen oslagbar. 
Den längst upp i mitten köpte jag för sex år sedan då jag bodde i fransktalande delen av Schweiz. Jag tror jag var i Genéve och jag tror jag precis var hemkommen (till Schweiz alltså) efter en tripp till Bryssel där jag mötte upp pappa. Hade en jättetom väska eftersom pappa hade fått med sig nästan hela innehållet för att ta med hem till Sverige och jag spatserade runt på Genéves gator ett tag i väntan på efter kl 19-tåget (= gratiståg om man hade sånt tågkort). Hittade burken i en liten butik och nu förvarar jag kort som jag fått och kort som jag tänker att jag ska skicka till någon fin människa.
Burken längst upp till höger inhandlade jag i Stockholm för lite mer än ett år sedan. Jag hade varit på min första arbetsintervju för ett logopedjobb (som jag fick) och då firade jag genom att springa upp på r.o.o.m och köpa mig denna burk som jag spanat på ett tag på internet. Som sagt, burkar får en att minnas. 
De andra är loppisfynd. Tre av dem från Östregård i Moheda. Tre besök i år, tre fina burkar. En innehåller värmeljus, en annan är helt tom och trevåningsburken tar hand om lite allt möjligt. Och så den röda, från Myrorna i Linköping tror jag, den är full av pysselsaker.
Det var sex burkar det.

Kommentarer

Kommentera här: