10 frågor

Sofia skickade iväg 10 (lite kluriga) frågor till mig och här, efter lite spånande, kommer de och mina svar.
 
1. Om du var ett bakverk, vilket skulle du vara och varför?
Helt klart en kärleksmums. Kokos och choklad. Antagligen för att jag nästan alltid väljer kärleksmums när det går att välja och för att jag hoppas att jag sprider en del kärlek omkring mig.
 
2. Vilket är ditt bästa minne från 2014?
S v å r fråga och det finns några att välja på. Men dagen jag officiellt fick jobb här nere och kunde se slutet på ett distansförhållande var en riktigt fin dag (även om ångesten varit total där innan av olika anledningar).

3. Varför har du valt att utbilda dig till/jobba med det du gör?
Jag tycker att min utbildning var (och mitt jobb innehåller) den perfekta blandningen av språk, medicin och psykologi + att man får jobba med människor.

4. Vad inspirerar dig?
Det här är kanske ett konstigt svar men jag blir inspirerad när jag varit borta hemifrån ett tag, kanske 1-3 nätter. Då börjar jag längta hem och kommer på en massa saker som jag vill göra, både med mitt hem och annat. 

5. Har du någon fobi?
Det är väl ingen riktig fobi längre men jag är riktigt rädd för katter och byter trottoar om jag ser en katt framför mig och jag är själv (skojar inte)

6.Vilket är ditt 1. Favoritord 2. Favoritcitat 3. Favorituttryck?
1. Kärlek 2. Paris is always a good idea. 3. Ytterst trivsamt ;-)
 
7.Om du fick fem minuter i en tv-sändning (alla kanaler), vad skulle du förmedla då?
Fler logopeder åt Sverige! Skämt å sido men jag skulle nog sannerligen slänga in den där meningen. Det finns en sån stor okunskap om mitt yrke i detta land och det finns så mycket vi skulle kunna göra om bara resurserna finns. Om jag inte ska säga något av det klassiska om miljön, fred, fattigdom osv..

8.Hur ser det ut runt omkring dig just nu?
Ganska så städat vardagsrum med ett extra soffbord just nu som inte plockats bort efter gästbesök. I ett hörn står det kassar med prismärkta saker som ska säljas på loppis.
+ ett extra bord alltså.
 
9. Vem är den coolaste personen du vet?
Min mormor
10.Nämn något som du är stolt över (något du gjort, egenskap t.ex.).
Att jag vågar och min målmedvetenhet.
 
Och nu ska man ju skicka vidare 10 andra men min hjärna är alldeles för trött för det nu. Jag återkommer kanske.

Kommentarer

Kommentera här: