Porslinslyckan och favoritdekorer

 
Lyckan när jag fick chansen att köpa 2 fina spisa ribb-koppar. De här har jag suktat efter i flera år faktiskt och jag tänker att man får längta efter materiella ting utan att "skämmas" (förstå mig rätt) när det är second hand. Plus att jag kommer att försöka sälja/ge bort en hel del koppar och tallrikar nu i helgen då vi ska sälja på loppis för första gången. (Vilket för övrigt känns riktigt spännande. Att jobba i affär är ju typ ett av mina drömjobb så jag tänker att det kommer att passa mig som handen i handsken men vem vet..).
 
 
Smide-mattallrikar är också något som jag har letat och letat och letat efter en himskans lång tid och sen råkade jag till slut "vinna" ett gäng på tradera. Helt klart efterlängtade här hemma och några andra tallrikar får maka på sig för att de ska få plats i skåpen.
 
 
Min tredje favoritdekor heter "Majlis" och jag tänker att jag en dag ska äga de perfekta assietterna med majlis på. Men den dagen är inte kommen än så jag får nöja mig med fina koppar i hyllorna istället.
Har du något favoritporslin?
 

Kommentarer

Kommentera här: