Listan om 2014

Det är nytt år och det är dags att summera 2014 lite. Listan hittade jag hos Emily Dahl.
 
Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Sa upp mig från ett fast jobb, blev sambo och flyttade till Växjö.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade några specifika löften men i min lilla bok med "2014 ska jag" som överskrift står det bland annat att jag ska bli sambo och flytta till Växjö och det målet är ju uppfyllt. 
 
Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Två av mina finaste vänner.
 
Vilka länder besökte du?
Frankrike
 
 
Var det något du saknar 2014 som du vill ha 2015?
Mer kreativitet. Och så vill jag hitta skrivglädjen igen.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Jag minns faktiskt inte vilket datum det var men den fredag i januari när jag blev erbjuden jobb här nere och skulle säga upp mig från mitt jobb i Stockholm, då var känslorna upp och ner hela den helgen. Egentligen på ett bra sätt men själva grejen hade jag ju liksom inte varit med om förut. 
 
Vad är det bästa som hänt dig 2014?
Alltså. Nu känner jag mig sannerligen tjatig. Men att bli sambo och att jag lyckades kana in på ett bananskal på ett jobb i rätt stad, det var sannerligen det bästa. Sen fick jag ju också uppleva en drömsemester i form av roadtrip i Provence vilket också hamnar högt upp på listan.
 
Största misstaget?
Har säkerligen gjort misstag men de minns jag inte.
 
Bästa köpet?
Vår fantastiska lägenhet
 
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Jag får helt klart säga lägenheten där också.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Eblouie par la nuit med Zaz och Goliat med Laleh
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Jag var nog överlag gladare tror jag. Eller jag är oftast glad så jag var nog lika glad.
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Dansat. Jag kom igång under hösten och det var det bästa beslutet i år vad gäller min personliga utveckling. Jag hade på något sätt glömt hur fantastiskt det är att dansa och nu tänker jag inte sluta ta dansklasser förrän jag inte kan stå på benen längre.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Runt försommaren oroade jag mig mycket kring att jag inte kände någon knappt i denna stad. Jag var riktigt ledsen för det men som jag även sa till mig själv då (även om jag inte riktigt lyssnade); det löser sig! Och det har det gjort.  Så jag hade inte behövt oroa mig så mycket. Kompisnätverket här är inte jättestort men guldkornen finns här nere och jag tänker att det kommer att fortsätta att utvecklas.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag har varit glad för väldigt mycket detta år. Men för att jag inte ska fortsätta att tjata om lägenhet och jobb blabla så säger jag den helgen när mina två finaste M kom och hälsade på. Det var en glad och bra helg det.
 
 
 
Hur tillbringade du julen?
Med familj och lite släkt i Växjö och Nybro. Första gången vi firade jul i en annan stad än min hemstad. (Det gick hur bra som helst)
 
Blev du kär i år?
Jag är kär.
 
Favoritprogram på TV?
Historieätarna. Och Homeland som vi har kollat ikapp på netflix.
 
Bästa boken du läste i år?
Jag har i år fastnat för författaren Jojo Moyes. Både ”Livet efter dig” och ”Sophies resa” tycker jag var riktigt bra och jag slukade dem på några kvällar.
 
Största musikaliska upptäckten?
Jag är så dålig på att komma ihåg artister och låtar men Pentatonix har jag inte lyssnat på innan och deras julalbum var (är) mycket fint.
 
Något du önskade dig och fick?
Jobb i Växjö.
 
Något du önskade dig men inte fick?
Nej jag tror faktiskt inte det.
 
Årets bästa film?
Mitt minne när det gäller sånt här är inte tipptopp om man säger så. Jag borde skriva upp varje film jag ser och sen skriva ner lite handling för att påminna mig själv.. Men ”Frost” var ju bra tycker jag!
 
De bästa nya människorna som du träffade?
Alla nya människor i denna stad.
 
Hur skulle du beskriva din stil 2014?
Att jag är sämst på stil. På veckorna blir det mycket jeans och tröja då jag cyklar till jobbet och där byter jag om till sjukhuskläder (så himla sköna!) och därför funderar jag inte så mycket på klädval på morgonen. Men jag tror att jag har använt mina klänningar mer än vanligt.
 
Vad fick dig att må bra?
Mitt hjärta.
 
 
Vem saknade du?
Alla vänner som är utspridda runt om i landet.
 
Favoritmånad 2014?
Tråkigt svar: Jag tror inte att jag har någon specifik favorit utan alla har varit bra på sitt sätt.
 
Finns det något som hade gjort ditt år ännu bättre?
Kanske att vi hade hunnit flytta in ordentligt.. men det är ju inte så långt till den 3 januari så jag kan nog lugnt vänta tills dess ändå utan att året blev sämre av det.
 
 

Kommentarer

Hanna

Växjö - vad kul! Bor också här och tycker det är så kul att hitta bloggare från samma stad.

Svar: Kul! Jag har snart bott här ett år jag. Har du några Växjöguldkorn att dela med dig av? :-)
Maja

2015-03-17 20:28:17

Kommentera här: