Lite kreativitet

På min önskelista för 2015 står att jag vill vara lite mer kreativ. Att jag ska ta mig tid att lära mig och att jag ska genomföra projekt. Det har väl gått lite sådär kanske, mitt tålamod är inte alltid det bästa.. Men den senaste veckan har jag i alla fall fått lite gjort och så har jag köpt en fin grej, nämligen den här nedan ↓ 
Tovelisas nya målarbok. Nu ska här färgläggas!
Och titta här! I helgen fick jag äntligen tummen ur, tog sambon under armen och gick och valde ut tyg till köksgardinen. Så nu har jag sytt ungefär halva vägen och nu väntar jag på en måttbeställd gardinstång. Vill vara säker på att den passar innan jag gör klart hela, hellre sprätta upp halva än hela liksom..
Och som det inte vore nog. Två av våra loppade pinnstolar har nu fått färg. Jag tror att de här får bo i köket för de passade fint ihop med gardintyget. Lite svagt mintgröna är de men det syns inte så bra.
 
Så, det var den kreativiteten det. Nu hoppas jag att lite av denna känslan stannar kvar i mig så att gardinen blir klar i veckan och att de andra två stolarna snart också får lite färg.

Kommentarer

Stina - Tillvaron.se

Låter som en väldigt härlig punkt på önskelistan tycker jag! :D Oerhört tjusiga stolar för övrigt, mycket avis. Skulle vara kul att se gardinerna sen när de är klara, jag är sugen på att sy mer och behöver all inspo jag kan få!

2015-06-03 22:23:41
URL: http://tillvaron.se/stina

Carolina

Mintgrönt är ju en så himla behaglig färg! Man kan inte tro det men den är rätt lättmatchad också :)

2015-06-04 10:29:16
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera här: