En helt vanlig billig möbel

Har ni någon möbel som ni känner att "den här kommer jag aldrig att göra mig av med" ?. Jag har framförallt två sådana. Den ena är linneskåpet som jag fått ärva av mina morföräldrar (ses på bild här) och den andra möbeln är den här bokhyllan. Den har egentligen inte samma nostalgivärde som linneskåpet då jag inte har någon relation till dess förre ägare men jag minns när jag såg det där i secondhand-affären i Tidan. Vi var på loppistur, min familj och jag. Jag såg det stå där, helt överbelamrat med saker, och jag tänkte "den där hyllan är nog inte till salu". Men jag frågade ändå och tänka sig, typ 100spänn kunde han tänka sig att sälja det för. Det hade nämligen lite fläckar på framsidan men de gick lätt bort med sandpapper och teakolja (men det visste visst inte säljaren). Jag tror även att det var min första "riktiga" second hand-köpta möbel. Nu när jag räknar här hemma är allt förutom säng, soffa och matsalsbord loppisfynd/secondhand/ärvt. Det känns bra i hjärtat tycker jag.
 
 
 
 

Kommentarer

maja

Det är snyggt att ha böckerna i färgordning. Det ska jag också ha när jag har en bokhylla. :)

Svar: :-) Låter som en bra plan!
Maja

2015-03-18 21:39:34
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Kommentera här: