Släpp fram bokslukaren i dig - Bokutmaningen 2015

Jag tänker så här. Sommaren finns där runt hörnet och denna årstid är ju helt klart en bokläsarperiod, säkert inte bara för mig. Sen blir det höst och då är just det mysigaste som finns att krypa upp i soffan med en bok (och en obligatorisk kopp te). Så jag tänker nu utmana mig själv lite, bokslukaren i mig måste få ta lite mer plats i mitt liv. Nedan följer en lista på vilka sorts böcker jag ska läsa under resten av året, någon har jag redan läst som skulle kunna platsa in. 10 stycken tänker jag blir lagom, eller ja, med triologin blir det ju 12. Jag ska också försöka skriva lite om varje bok för det behöver jag sannerligen öva lite på plus att då får ni lite tips här också tänker jag. Förhoppningsvis kommer en liten bokklubb startas upp också men vi har lite lång startsträcka för tillfället bara, men den är icke bortglömd!
 
Så, här kommer den. Häng på och läs en eller flera du också om du vill. 
 
 
 ☞ En bok med en siffra i titeln
 ☞ En klassiker
 ☞ En bok som är utgiven i år
 ☞ En bok med endast ett ord i titeln
 ☞ En novell
 ☞ En bok en vän har rekommenderat
 ☞ En bok som är mer än 100 år gammal
 ☞ En bok med ett fint bokomslag
 ☞ En triologi
 ☞ En bok av en nobelpristagare
 
Har du något bra tips på en bok som skulle kunna passa in och som jag (och alla andra såklart) borde läsa? Skriv gärna!
 

Kommentarer

maja

Vilken bra liten lista/utmaning! :)

2015-06-01 09:29:04
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Kommentera här: