Helgen - loppis, cykel och kanelbullar

Helgen i 9 bilder. Riktigt vårig var den, mer sånt åt folket (men pollengrejerna kan stanna i ide tycker jag).
 
 
I fredags gick jag förbi blomsteraffären på vägen hem från jobbet och köpte med mig några nejlikor, fredagsbuketten i miniformat således. Veg-tacos och hockey på tv bestod sedan kvällen av, jag valde med andra ord inte underhållningen men alltid kul när det går bra för ens stads lag tycker jag så jag hejar en del jag med.
 
 
På lördagen bestämde vi oss för att åka på miniutflykt och hamnade här , på Café Masugnen i Åryd som ligger utan för Växjö. 
 
 
Jag tog kärleksmums (som vanligt) och han tog biskvi (som vanligt..). Alltså inte "som vanligt" som alltid på Café Masugnen, här hade vi aldrig varit förut, utan som vanligt som på de flesta fik vi besöker..
 
 
En liten loppis hade de på övervåningen också och vi köpte en fin barnmugg i porslin för en tjuga.
 
 
Söndagen inleddes med bullbak då vi hade bjudit in till eftermiddagsfika. Slängde ihop några kolakakor också och fikan var fulländad. Var ju tvungen att smaka på en och dricka mjölk till..
 
 
Men innan gästerna kom gav vi oss ut i det härliga vädret och cyklade en runda på 17km så vi kunde äta lite fler bullar sen. Jag hade som vanligt glömt bort att jag faktiskt har ansträngningsastma under pollensäsongen så det blev lite mer tungandat än beräknat men det gick. Bildbevis tagen i farten och med "kvadratinställningen" på i mobilkameran.
 
 
Och sen fick jag duka fint och gästerna kom och det var en trevlig eftermiddag. Slut på helgbilder.

Kommentarer

Johanna

så fina bilder och så härlig loppisen ser ut!

2016-04-13 19:40:45
URL: http://johannamontell.se

Kommentera här: