Tips och tankar inför helgen

1.
 
Det här favoritprogrammet har precis börjat sändas igen. Har du en timme över? In och kika på svtplay vettja. Första avsnittet på säsong 2 innehöll massvis med inredningsinspiration tycker jag.
 
2.
 
Leilas kolasnittar blir de godaste. För goda för att låta bli dem där de ligger i sin burk..Men kakor får man ju äta på helgen tänker jag .
 
3. 
 
Skriv ett kort till någon du tycker om. Min mamma är världsbäst på att skicka vykort och jag hoppas kunna bli likadan. Är rätt bra på födelsedagar men borde bli bättre på de där vanliga onsdagskorten.. Det här kortet kom till oss häromdagen och pryder nu kylskåpet.
 
4. 
 
OS-kval i handboll pågår hela helgen och Sverige spelar match både lördag och söndag (och fredag då men det har ju redan varit). Handboll är en kul sport att titta på tycker då det händer mycket och det gäller att de blir tvåa i gruppen för att de ska gå till OS. Heja Sverige!
 
5.
 
Svårt att få en bra bild på vår nya kökslampa från Lagerhaus men här är den. Den perfektaste (önskar det var ett ord) fönsterlampan man kan hitta enligt min mening.
 
6.
 
Oxalis triangularis är min bästa blomma just nu. Vill ha flera! Cool är den också då den kryper ihop när det blir mörkt och det ser ut som att hela blomman har dött ut då bladen fäller in sig. Dagens blomtips!
 
Hoppas ni får en fin helg! Vi far uppåt landet till mina föräldrar. Tänkte göra Hornborgarsjön och de 20000 tranorna (samt de sjuttioelva husbilarna med tyska turister) sällskap. Det blir nog kul.
 

Kommentarer

Ida här och nu

Jag älskar de programmet. Sitter alltid och gissar själv. Men oftast fel. Har inte hunnit se första avsnittet än.
Den där blomman var otroligt vacker. Den måste jag titta efter. Fast jag är väldigt dålig på att ta hand om mina blommor.
Kram och trevlig helg

2016-04-09 10:54:49
URL: http://idaaharochnu.blogspot.com

Kommentera här: