En halvdag med nästan lite för mycket nyfikenhet och ett erkännande

Idag stämplade jag ut 11.58 från jobbet. Det var dags för mig att vara ledig min första halvdag. Jag spatserade hem i strålande solsken och tänkte att bättre än så här kan man ju iallafall inte börja en ledig halvdag.
När jag kom hem badade vardagsrummet i sol och där borta skymtar byrån som fick flytta hem till oss i helgen. Den ska dock få bo i ett annat rum så snart jag har tid att fixa med det, kanske blir det till helgen. Det är ju ganska så tomt där borta i hörnet för övrigt efter att granen kastades ut och byrån klarade inte riktigt jobbet att fylla ut tomrummet..
 
Sen åt jag lunch.
Plockade ihop en pastasallad med falafel bland annat. Gottgott. Till det blev det en inredningstidning och lite planering. Ägnade mig sedan lite för många minuter åt att ligga på golvet i köket och inspektera lister (jupp) och var man kan se golv under golvet.. Jag vet, det låter inte riktigt klokt. Plockade även bort en bänkskiva för att undersöka hur det såg ut bakom.. Köket ser dock ut som vanligt nu igen då jag (köket) räddades av att en kompis hörde av sig. Risken fanns att det hade varit ett hål i ett hörn av golvet annars på grund av min nyfikenhet..
Men jag (golvet) blev som sagt tur var räddat och jag hoppade in i bilen för att köra till Ingelstad för lite härligt häng helt enkelt. Svängde in på hemköp på vägen för att fixa fika och kunde då heller inte låta bli att köpa lite produkter för förpackningarnas skull. Eller okej, vi har faktiskt snart slut på te och vi behövde fiberhavregryn men ja, jag erkänner, jag faller för fina förpackningar. En fin förpackning kan få mig att köpa nästan vad som helst. Faller som en fura liksom och går på hela grejen. Så nu vet ni hur ni ska få mig att gå med på något, fixa en fin förpackning..
Och så här fint var det och vi gick en promenad i solen innan det var fikadags och babblade på som vanligt. Himskans bra halvdag alltså, eller heldag för den delen, hade en rätt bra jobbdag också när jag tänker efter.
Så, jag har "överlevt" min första lediga halvdag och trivts riktigt bra till på köpet. Lär bli fler torsdagsberättelser här veckorna framför, var så säker.
 

Kommentarer

Maria

Så fina bilder
Maria

2016-02-04 21:31:12
URL: http://www.houseforus.blogg.se

Linnea Aurora

Åh, jag MÅSTE bara uppmärksamma vanilj och rabarber-teet, SÅ gott! Med soyamjölk.... ahhh ljuvt :))

2016-02-04 21:43:05
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/

Sandra

Så fint ni har det i vardagsrummet med ljuset strålandes in sådär! Och vad skönt att du överlevde ;) Ska bli roligt att få följa dina kommande veckor!

2016-02-05 07:55:03
URL: http://atilio.metromode.se

Carolina

Så jäkla fint vardagsrum! Vill hälsa på och sitta där i soffan och dricka te ur fina förpackningar ;) Och så slår det mig hur det ser ut som vår hos er nu. Här är det full vinter med massor av snö och 18 minusgrader, Sverige är coolt!

2016-02-05 09:55:10
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera här: