Fem fina fonts #1

Jag älskar att sitta och leta fram olika fonts och även fast många kostar så finns det även en hel del som är gratis om man inte tänker att man ska använda dem kommersiellt. Jag tänkte jag skulle dela med mig av några fina gratis fonts som jag har hittat, det är superenkelt att installera dem på sin egen dator. Sen är det bara att börja göra grattiskort, festinbjudningar eller annat kul som man kan göra med text. Varför inte en egen texttavla? Tänk dock på att man som bloggläsare måste ha just den fonten installerad på sin dator för att man ska kunna se den om du till exempel skulle använda den i stilmallen i din bloggdesign.
 
Jag tänker mig att detta kan bli en lite återkommande serie med fonttips och vi börjar med:
 
Fem fina fonts i versaler
 
 
 
 

Kommentarer

Stina - Stinas tillvaro

Älskar font-tips, inbjudningar och grattiskort blir så himla mycket roligare med nedladdade fonter :)

2016-02-28 19:57:36
URL: http://stinastillvaro.se

Ruth | HungryHeart.se

Ja men vilken bra idé! Jag är väldigt svag för snygga gratis-fonter och brukar samla lite på dem. =)

2016-03-01 09:43:58
URL: http://www.hungryheart.se

Kommentera här: