Östregård

I söndags åkte vi iväg på loppistur till Östregård som är en gigantisk loppis utanför Moheda, några mil från Växjö. Ibland är det så sjukt mycket folk att jag mest scannar igenom alla rum och sen vill jag åka hem för klarar inte all trängsel men i söndags var det helt okej. Man kunde för det mesta gå runt utan att det kändes som att luften skulle ta slut. Loppisen består av ett jättestort rum (lada) och sedan flera smårum, och det är i smårummen som det kan bli lite knivigt att ta sig runt, man får helt enkelt gå på rad efter varandra.
Det här är en del av mitt lilla favoritrum där det mest finns köksgrejer och glasburkar.
 
Utanför står det även en massa möbler, korgar och annat som man inte visste att man behövde. Inga möbelköp denna dag dock. Istället blev det två lådor då jag lever under devisen att man inte kan ha för många sådana. Blev även två galgar men de kom inte med på bild. 39 väl spenderade riksdaler måste jag ändå säga.
 
Solen sken och jag var nöjd. Söndagen fortsatte sedan med familjelunch och när vi återigen kom hem lagade vi lasagne till ett helt kompani. Bra söndag.
 
 

Kommentarer

Jessica

Vad kul att du gjorde ett inlägg med bilder därifrån, har nämligen tänkt att åka dit! Var nästan på väg i söndags, men sen insåg jag och min sambo att vi troligtvis inte skulle hinna.

2016-02-09 17:26:16
URL: http://yiskha.blogg.se

Anna María

Åh, vilket spännande ställe. Känns som att man verkligen kan fynda där om en letar lite :) Men trist om det alltid är trångt.

2016-02-09 20:40:28
URL: http://annamarialarsson.se/blogg

Stina - Stinas tillvaro

Så himla mysigt med loppistur men förstår verkligen att känslan förtas när det blir alltför mycket folk.
Fina fynd dy gjorde i alla fall! :D

2016-02-09 20:54:45
URL: http://stinastillvaro.se

Kommentera här: