Sju trivsamheter från veckan

 Jag lärde mig något nytt när jag..
 ✎ ..lyssnade på Historiepodden - det vegetariska avsnittet. Spännande att höra om vegetarianismen ur ett historiskt perspektiv. Rekommenderar verkligen!
 
 
 Jag log i 5min och 50sek när jag..
 ✎  ..kollade in "best of Cleo" på youtube. Hade nästan glömt bort julkalendern men när vi pratade om den på jobbet häromdagen var jag bara tvungen att kolla upp detta klipp. Alltså, så himla söt!
 
Jag var en fin flickvän när jag..
 ✎  ..köpte finaste buketten (och öl och favoritgodis samt gjorde "soff-biljetter" till helgens hockeymatcher och gick med på att det blev både fredags- och lördagskvällens underhållning) till min sambo som nu skrivit sin AT-tenta och därmed ganska snart är klar med sin AT-läkartjänst.
 
 
Jag fick rysningar i hela kroppen när jag..
 ✎  ..lyssnade på nedanstående. Så. himla. fint.
 
 
Jag drunknade i inspiration när jag..
 ✎ ..fick se massa fina bilder från Johanna Bradfords hem, både på hennes egen blogg och hos Krickelin. Kan knappt ta in hur fint det är alltså. Sådan fingertoppskänsla. (Bilder från ovanstående bloggar)
 
 
Jag åt alldeles för mycket när..
 ✎ ..vi dukade upp för tapas häromkvällen. Vitlöksfrästa champinjoner med persilja är bland det godaste.
 
Jag läste ut boken..
 ✎ .. "Allt jag inte minns" av Jonas Hassen Khemiri och började på "De underkända" av Hjort & Rosenfeldt. Inne i ett läsflow och bäst av allt var att det var så pass ljust i rummet när jag vaknade idag att jag kunde läsa medan jag väntade på att han på andra sidan sängen skulle vakna till.
 
 
 En ny sorts summering jag tänkte börja med för att knyta ihop veckan lite och ta med mig lite av det bästa från den som jag också vill dela med mig av, hoppas ni gillar.
 

Kommentarer

Amanda

Jättemysig summering :)

2016-02-28 22:02:28
URL: http://momentswithme.blogg.se

Sandra

Vilken underbar lista, Maja! Så fint att få ta del av ditt liv på det här sättet.

2016-02-29 07:47:08
URL: http://atilio.metromode.se

Madde M

Åh vilken härlig lista & vilka underbara klipp!
Dina blogginlägg är ljuvliga! Kram

2016-02-29 10:04:41

Mikaela

Gillade verkligen den här typen av lista! Så otroligt vacker bukett! Och Helen Sjöholm måste ha Sveriges vackraste röst alltså!? Blev så glad av klippet!

2016-02-29 18:40:26
URL: http://bympv.blogg.se

Carolina

Men gudars skymning! BUKETTEN! Kan vara den finaste jag sett! Och Helen Sjöholm alltså. Den kvinnan har en makalös röst! Tack för en fin lista :)

Svar: Eller hur! Och den står sig nästan än, över en vecka senare. Bara några ranukler som gett med sig..
Maja

2016-03-03 21:20:50
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera här: