Veckans loppisfynd

Som det inte vore nog med lite fyndande förra helgen, denna vecka har det även fått flytta in lite fler finheter som kostade ett par tior. I källaren i vårt hus finns det inte bara en verkstad, där huserar även en liten second hand-butik (alltså, man väljer ju var man vill bo med omsorg ;-) ). Då och då kikar jag in hos den trevliga damen som har butiken (73 år berättade hon denna gång att hon är och att hon tänkte hålla på ett bra tag till - BRA sa jag!) och jag kommer nästan alltid därifrån med en påse (även fast jag alltid säger att jag inte behöver någon påse just då jag ju inte har så långt att gå, men hon insisterar varje gång). Denna gång erbjöd jag mig även att hjälpa till någon gång och det fick jag ! Hej drömmen att stå i butik! Jag hade ju även med detta på min mållista över 2016 så jag hoppas kunna gå ner till henne en lördag inom en inte allt för lång framtid. Men det var ju inte det vi skulle prata om nu. Fyra fynd blev det denna gång.
 
Jag blev lite kär i de här kopparna som egentligen inte har någon perfekt storlek för någon dryck som jag kan komma på men de är fina och det räcker tycker jag. De liknar lite en serie av Iittala men vet inte om det är det.
Sen kunde jag inte heller motstå den här lilla söta kannan. Nästan så jag måste börja ha mjölk i teet igen så jag kan använda den mer. :-)
Och till sist så blev det även en tavelram, jag tittar alltid efter tavelramar när jag är på loppis/i second hand-affärer. Vet inte än vad det ska bli för motiv i den men jag vet däremot att det finns många tomma väggar här hemma som kan tänka sig att piffas upp av just den här ramen.
 
Som det inte vore nog så svängde jag även förbi Erikshjälpen häromdagen och kom hem med två spetsdukar samt denna lilla tallrik. Helt klart för söt för att lämnas kvar.
 
Skulle nog kalla detta en bra fyndvecka helt klart. Har ni fyndat något på sistonne?
 

Kommentarer

Carolina

Häftigt att ha en butik i huset! Och en verkstad där du kan pyssla på, härligt! Pallarna blev jättefina. Längtar också efter att gå på loppis, det är så mysigt och charmen att inte veta vad man kommer hem med är så trevlig :)

2016-02-20 09:15:52
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera här: