En bra dag

Solen skiner och jag promenerar hemåt. Jag har en bra jobbdag bakom mig, bra diskussioner med kollegor, bra patientmöten och ett jobbprojekt som jag brinner för och får ta tag i lite extra. Kommer hem. Struntade i att fixa med disken i morse till förmån för tidningsläsning så tar tag i det, en lugnande känsla på ett sätt. Skönt när kaoset är borta. Börjar med maten, idag får vi en middagsgäst som kommer över innan Kalle har kommit hem. Vi ska iväg på ett idrottsevenemang, vi är egentligen inte engagerade i laget men känns ändock kul att heja lite extra för vår stads lag. Kommer hem, har lite datortid och fortsätter planeringen för min "starta eget"- idé. En idé som jag inte hade kunnat ta tag i just nu om vårt liv hade varit som vi velat, om exakt en månad hade vi kanske varit föräldrar om allt varit annorlunda. Jag brinner därför extra för min idé, jag vill göra något meningsfullt av den tid som jag helt plötsligt fick fast jag inte ville ha den. Dags att sova. Läser några rader ur boken, får mysa i en varm famn och sedan släcker vi lampan och tisdagen var en bra dag. 
 
 
Det är viktigt att tänka tillbaka på alla de bra dagarna och tänka att det är inte mycket som behövs för att en dag ska vara just det, bra. Vi måste ta tillvara på det lilla, livet kan vara skört men också ge oss många bra dagar. Det väljer jag att fokusera på idag och många andra dagar framöver. 
 

Kommentarer

Carolina

Så himla rätt att tänka så! Att uppskatta dagarna ur ett större perspektiv. Jag tror och hoppas att man blir en lyckligare människa om man har förmågan att tänka så här! Ha nu en fin onsdag! Här lyser solen och min lillebror och hans tjej ska komma hit så vi ska grilla klämmackor nere vid sjön. Det blir nog också en bra dag hoppas jag :)

2016-03-16 07:46:43
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera här: