En halv skärtorsdag

Konceptet är som det brukar. På torsdagar jobbar jag till kl12 och det är det som händer därefter som visualiseras här. Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt men mest har jag secondhandshoppat.
 
Efter jobbet gick jag hem och gjorde det enda rätta en skärtorsdag när man firar att det är långledigt som väntar:
Pannkakor och inredningstidning. Och ett glas mjölk, det är inte ofta det händer numer.
 
 
Lyxade även till den sista med att smälta lite choklad på den. Mums alltså. Mitt i matlagningen plingade det på dörren och jag fick ta emot det här:
 
 
Som jag skrivit tidigare så vann jag frukosttävlingen som Rörstrand hade på instagram och idag fick jag min vinst!
 
 
Imorgon blir det frukost i de här, var så säkra. Två frukostset från serien swedish grace. Jag valde färgen "äng". Sen for jag iväg för lite ärenden. Målet var egentligen att posta ett paket samt hitta en present men lyckades få med mig lite annat hem också då Erikshjälpen var öppen här idag + att jag inte kunde låta bli att svänga förbi Röda korset också. Och då hände det.
 
 
Jag fyndade en kjol! Jag är riktigt dålig på att leta second hand-kläder. Borde verkligen bli bättre på det, kanske var det idag det vände? Tänker mig att den här både passar med bara ben och med svarta strumpbyxor vid kyligare dagar.
 
 
Kan heller inte låta bli att köpa fint glas när jag ser dem så det blev ett gäng sånt också. Då jag råkade slå sönder ett likadant dricksglas häromdagen blev jag glad över att hitta flera. Små vaser kan man ju heller inte ha för många av.
 
 
Dagens bästa var nog dock att jag äntligen hittade en pianopall som vi letat länge efter. En med sits som kan användas till förvaring av noter. Nu ska den bara kläs om så kommer den passa perfekt.
 
Det blev en fynddag helt enkelt, passar ju bra en lönedag som den här tänker jag. 
 
Vi firar skärtorsdag med sommarkänsla på middagen och efterrätt i soffan. Imorgon blir det färd uppåt för familjehäng. Glad påsk!
 

Kommentarer

Felicia

Gott med pannkakor :)

2016-03-24 19:59:24
URL: http://feliciaholmgren.devote.se

Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

mumms


Mikaela

Kjolen var riktigt fin!!

2016-03-24 22:23:47
URL: http://bympv.blogg.se/

Pernilla

Vilka fynd! Och det där porslinet är ju så himla fint! Ser ut som att du har haft en riktigt fin skärtorsdag! :)

2016-03-25 09:27:02
URL: http://sandydowns.blogg.se/

Wilda

Alltså så avis på frukostsetet! Så fint! Jag har en två såna skålar men hoppas på att kunna utöka setet med tiden. Och jättefint med pianopall! Vilka fynd!

2016-03-26 07:47:23
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera här: