Ett kökshörn och lite om köksrenoveringsplanerna

Köket har inte fått ta så mycket plats här på bloggen då det helt enkelt inte är i min stil (svart bänkskiva och svart avlångt kakel blandannat), därav köksrenoveringsplaner. I veckan ska jag börja mäta på riktigt och någon gång efter det är det väl dags att höra av sig till snickarfirmor, rörmokare och elektriker för att se när de kan ha tid under året. Det känns läskigt och därför vill jag ha så mycket planerat som möjligt, konsulterar även min bror en del som jobbar som snickare men tyvärr inte där jag bor.
 
 
I ett hörn har vi dock fått upp en liten stringhylla som sen kommer att få flytta någon annanstans då det inte blir ett 50-60-tals kök. I den samlar jag mina finaste koppar, nya som gamla. Jag gillar det här med öppna hyllor och hoppas kunna ta bort en del överskåp sen till förmån till fina hyllplan.
 
 
I fönstret har jag samlat några fina kokböcker, Green kitchen stories hittade jag på bokrean på ica för nästan inga pengar alls, helt klart mitt bästa bokreafynd. Rosmarin är en fin krydda och pelargonen som fått ny jord kommer förhoppningsvis att trivas.
 
 
Radion spelar för det mesta radio, p3 eller p4. Ljushållarna syns inte så väl men det är såna där miljövänliga som är en riktigt bra uppfinning. Har påfyllnadsljusen i en glasburk i en annan hylla, det är fint tycker jag.
 
 
Jag älskar fina koppar. Jag har ärvt, fyndat på loppis och köpt och fått nya. På ovanstående bild syns smide, majlis blå, majlis grön, spisa ribb och house of rym-koppar.
 
 
Fruktskålen är ny, eller ny och ny, jag fyndade den i en second hand-affär förra veckan för 20kr. 
 
 
Framför fönstret står köksbordet och över köksbordet hänger denna lampa som jag fortfarande gillar, köpte den för 5 år sedan på lagerhaus.  På väggen bredvid fönstret hänger två menyer, en svensk och en fransk.
 
Det var en liten kik på ett kökshörn det. 
 
Mer inredningsinlägg från vår lägenhet hittar du här:
 
 

Kommentarer

Linnea Aurora

Åh, gillar verkligen dina detaljer!!

2016-03-15 16:48:52
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/

Kommentera här: