Ett torp utanför Markaryd

Även fast vi inte planerar att flytta till hus inom den närmsta tiden så kan vi inte låta bli att spana på hemnet titt som tätt. Häromdagen fastnade jag för det här lilla torpet (då jag inte kan låta bli att kika på såna heller) som ligger ungefär 1 timme och 40 minuter från Växjö.
 
 
Älskar den gröna dörren och lummigheten som uppstår på sommaren. Huset består av 5 rum och även intilliggande ladugård, uthus och gästrum på tomten. Cykelavstånd till en sjö också enligt husbeskrivningen.
 
 
Ser ut att vara fantastiskt fina tapeter i varje rum. Och kakelugnar. Så fina kakelugnar. Hade inte tackat nej till några av möblerna heller.
 
 
I köket finns den gamla vedspisen kvar och man skulle kunna göra riktigt fint där. Med udda porslin och trasmattor på golvet. Är det ett skafferi som skymtar där i dörren så är ju det pricken över i:et.
 
 
Finaste hallen/glasverandan finns här också. Tänk pelargoner ut med fönsterbrädorna. En pinnsoffa med kuddar och ett litet bord för tekoppen. Där slår vi oss ner efter att ha höstgrejat i trädgården.
 
 
Känner nu att jag blev lite för pepp på det här torpet. Vi ska inte ha ett torp i utanför Markaryd. Nej, det ska vi inte.
 
Alla bilder från Smålands Fastighetsbyrå
 

Kommentarer

ISA

åååh, även om jag verkligen inte är någon landet-person så har jag en så romantisk bild av hur det vore att äga ett sånt där torp! MYS!

2016-03-25 15:43:31
URL: http://isabyl.devote.se

Jessica

Superfint ju! Älskar stilen och kakelugnarna! Verandan var ju så fin alltså. Okej inser nu att jag kanske inte gjorde dig mindre peppad på torpet nu hehe.

2016-03-26 20:52:21
URL: http://yiskha.blogg.se

Kommentera här: