Häng med på söndagsbestyren

Sköna söndag. Oftast är våra söndagar ganska så oplanerade men vi har ändå lite smått att fixa, både tillsammans och på var sitt håll. Denna söndag icke ett undantag för den regeln. Dagen började med att jag vaknade (surprise!) och nu är det så ljust i rummet att jag kan börja läsa (hurra!) då han på andra sidan oftast inte känner för att vakna lika tidigt som jag.. Men obs på bilden. Den är helt och hållet arrangerad i efterhand eftersom jag är så snäll och så tyst jag kan i arla morgonstund (än så länge har mitt bloggande inte gått så överstyr att den påverkat sambons sömn utan bara temperaturen på kaffet efter att jag har fotat den tjugonde bilden på vår sjuttioelfte frukost..)
 
 
Och på tal om frukost. Fortsatte dagen med en storslagen sådan (med finkoppar dagen till ära, är det söndag så är det) som jag såklart var tvungen att instagramma, hemskt om alla hade gått miste om att se den ju (euhm..). Passade även på att läsa gårdagens dn, vi byter ju tidning med våra grannar och det är så perfekt att läsa lördagstidningen på söndagar då vi inte har någon egen tidning som kommer då. Lyssnade även på morgonradio på finradion.
 
 
 
Bestämde oss sedan för att åka iväg på en liten fixarrunda. Det behövdes köpas nyttigheter som fönsterputsargrejer och lite mindre nyttigheter men ändock ack så viktiga nedanståendefotograferande ting. Plus kuddfodral och våriga handdukar som inte ville vara med på bild.
 
 
Handlade även lite mat på vägen, kom på att vi hade falafel i frysen och köpte gott tunnbröd och svängde ihop typ godaste söndagslunchen. Färggrann och fotogenisk också, vad mer kan man önska liksom?
 
 
Slut på "vi gör saker tillsammans". Jag blev ensam hemma och tog äntligen tag i att plantera om lite. Tog ett tag innan jag fick helt rent under naglarna sen om man säger så, var med andra ord inte så smart att jag använde handskar.. Men nästa gång, då är det ju andra gången som jag planterar om i mitt liv typ (stackars mina växter) och då tänker jag vara mer smart.
 
 
Sen satte jag mig ner för att fila på ett mail, läsa igenom en utredning jag skrivit och sneglade lite i allt i hemmet samtidigt. Jobbade kan man säga, älskar att kunna säga att jag jobbar när jag sitter vid matbordet (obs inget företag startat än dock, men har anmält mig till en starta eget-kvällsinformation! Så efter det tänker jag berätta lite mer om mina idéer).
 
Eftermiddagen och kvällen fortsatte i lugnt tempo med bland annat bok, dator och tidning (sköt med andra ord upp dammsugningen till en annan dag..). Fick även spännande information om släkten på mormors sida (min andra hälft är nämligen helt inne i det här med släktforskning och har gett sig på min släkt och inte sin egen. Det är lyxigt det, kanske mer om det och hans upptäckter en annan dag). Påbörjade andra säsongen av The Knick (har tipsat om säsong 1 här) och åt lite wok. Slut på bra söndag och den som orkat läsa igenom denna bilderboksroman får en guldstjärna! Tjopp!
 

Kommentarer

Carolina

Åh! Att plantera om sina växter och byta jord på dem kan ju vara bland det mest tillfredsställande man kan göra! Det är så jäkla härligt att fylla på ny, svart doftande jord och sedan se nya klorofyllgröna bladverk bildas på ens växter! :)

2016-03-14 12:16:58
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera här: