Mina senaste loppisfynd

Mina senaste fynd går i blommighetens tecken helt klart, med fågelinslag. Brevid den bygghandel jag besökt oftare än vanligt på sistonne ligger även Röda Korsets "kupan" och jag kan liksom inte låta blir att kila in där också när jag är så nära..
 
 
Nya assietter hittade hem idag. Tre stycken hela och fina. Tanken är att några andra som vi har i skåpen ska få tacka för sig i detta hem och hitta sin plats i ett annat.
 
 
Glasvasen syns knappt inte men man kan inte ha för många vaser och man vet aldrig när man behöver en i just den här storleken. 
 
 
En "Gröna anna"- assiett. Äger inget ur detta porslin och vill inte ha en hel uppsättning men enstaka delar från den är fint tycker jag.
 
 
Det här har ni redan sett egentligen, uppläggningsfatet som nu får agera fruktskål.
 
 
Och till sist, en söt liten fågel som Kalle fick av mig häromveckan. Jag har nog nämnt tidigare att vi har många fågelinslag i vårt hem, Kalle som gillar dem mest och jag passar på att köpa fåglar som jag kan tänka mig ha här hemma så att det blir någon ordning på torpet. Risken finns annars att han kommer hem med något som jag sedan gömmer bakom en gardin (obs, har hänt, kika bakom gardinen i vårt sovrumsfönster.. ;-) ).
 

Kommentarer

Ruth | HungryHeart.se

Åh, vad jag får loppissug när jag ser dina fina fynd! Jag tycker också att Gröna Anna är så fin och en gång lyckades jag hitta ca 20 tallrikar i den serien + en hel kaffeservis och en hel teservis + lite annat smått och gott för sammanlagt 100 kr!! Det kan vara mitt bästa loppiskap ever.

2016-03-17 21:07:59
URL: http://www.hungryheart.se

Sandra

Assietterna på första bilden alltså <3 SÅ fina!

2016-03-18 07:35:18
URL: http://atilio.metromode.se

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så fina loppisfynd! :)

2016-03-18 11:58:08
URL: http://spontan.blogg.se

Jessica

Åhhh vad fina grejer! Jag fick en massa sånt blått blommigt porslin av mamma i julklapp för något år sen, det är så himla fint. I lite olika mönster men ändå EN MASSA. <3

Svar: Ja, himla fint är det! :-)
Maja

2016-03-30 10:54:46
URL: http://jessicaandersdotter.se/blogg

Kommentera här: