Sju trivsamheter från veckan #2

Då kör vi en liten veckosummering igen à la sju trivsamheter. 
 
Jag kunde inte låta bli att köpa..
..en oxalis triangularis! Så himla fin tycker jag.
 
 
Jag har lyssnat på..
.. hela Kristina från Duvemåla. Alltså, så fantastiskt bra. Lyssna om du inte har gjort det. Mina favoriter är "Min lust till dig", "Min astrakan", "Ljusa kvällar om våren", "Präriens drottning" och "Vildgräs". Och såklart de två uppenbara. Ja, eller ungefär de flesta låtar när jag tänker efter..
 
 
Jag vill upplysa om..
.. att det idag faktiskt är Europeiska logopedidagen. Läs mer här vad en logoped kan syssla med om dagarna. Temat i år är dyspraxi. Det kan du läsa mer om här.
 
Jag vill tipsa om maträtten..
.. tortillapizza! Perfekt att göra dagen efter tacos om man har bröd kvar, det gjorde vi igår. Svamp, zucchini, tomatsås, rödlök, paprika, fetaost och riven ost på + ruccola och olivolja är mumsigt som bara den.
 
 
 Jag har läst och vill tipsa om..
.. Volangs lilla Parisguide. Vi ska ju åka dit i maj och även fast jag har mina favoriter då jag har varit där mycket är det alltid kul att hitta nya guldkorn.
 
Jag tyckte det var extra fint att..
..mina föräldrar har hälsat på oss i helgen! Här sitter de och kikar på mello. Vi gillade Jöback och Salo bäst men de kunde man ju tyvärr inte rösta på.. (Och vaad ska vi ha på väggen bakom tvn? det frågar jag mig ofta.. denna vägg som är så vit så vit..)
 
 
 
Jag fick en bra idé när jag..
.. kom på hur vi skulle lösa lampproblemet vid pianot. Upp med en liten tavellist och kläm på lampan och så vips! En pianolampa!
 
 
Det var vecka nio det. Hoppas att jag kan vara lite mer aktiv här under nästa vecka. 
 
För mer trivsamheter och tips, kika in här:
 

Kommentarer

Wilda

Så fint med dessa inlägg! Jag gör ju en summering av mina fina ögonblick under veckan varje söndag och det är verkligen något skönt med att få avsluta en vecka så för att sedan kunna börja på en ny sida. Och hjälp så fin den där blomman var. Både namnet som ju måste vara en trollformel och bladens form är ju helt magiska!

Svar: Tack! Ja, en summering känns riktigt fint. Å så får man tänka över sin vecka och påminna sig om vad den har innehållit egentligen. Gillar dina också!
Maja

2016-03-06 21:28:56
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Carolina

Gillar dessa inlägg skarpt! :) Kristina från Duvemåla är underbar! Under en period i gymnasiet hade vi musikal som tema med vår sångpedagog och det var grymt kul! Och du: TACK för att du upplyser mig kring namnet på den där fina växten! Jag har funderat över det så länge men den är ju så ovanlig och svår att googla :) Ha en fin måndag!

Svar: Ja, den är så fin! Och helt plötsligt stod den framför mig i blomsteraffären och då kunde jag inte lämna kvar den :-P
Maja

2016-03-07 12:38:02
URL: http://www.carpia.blogg.se

Sandra

Måste säga det igen men vilket ljuvligt inlägg! Älskar sättet du skriver på och hur du delar med dig. Och pianolampslösningen blev hur snygg som helst!

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Maja

2016-03-08 08:06:43
URL: http://atilio.metromode.se

Louise

Mysigt inlägg! Er tvbänk, så himla fin! Får man vara nyfiken och fråga varifrån den är?

Svar: Tack! Det får man absolut :-) Den heter Ray och vi köpte den på rum21.se
Maja

2016-03-09 20:17:45
URL: http://andvari.blogg.se

Kommentera här: