Sju trivsamheter från veckan #3

Har inte denna vecka gått otroligt fort? Redan söndag igen och dags för lite veckotrivsamheter.
 
Jag vann (!!!)..
..tävlingen som Rörstrand hade på instagram där man skulle lägga ut en frukostbild och tagga med #frukostmedswedishgrace. Jag la upp denna bild ↓  och räkna med att få se frukostbilder igen så snart jag fått priset (två frukostset med porslin) hemskickat. :-)
 
 
Jag fnissade lite när jag tittade på..
.. dansarna i detta fantastiska medley så här i melodifestivalfinaltider. Mellanakten som programledarna gjorde i Melodifestivalen 2000 är riktigt härlig tycker jag men alltså dansarna, jag dör! Så himla mycket millennieskifte. Då var jag 12 år förresten. Jag minns att jag tänkte att "nu kan väl inte modet förändras så mycket längre, det kommer vara typ så här". Haha, har nog aldrig haft så fel.
 
 
Jag påbörjade ett nytt projekt när..
..jag fick en idé om en hylla i vår lilla "gång" som ligger mellan hall/sovrum/kök. Åkte till bygghandeln och fixade men de hade inte tillräckligt med konsoler inne och hann inte såga till brädorna till mig men fick med mig 4 konsoler och färg från färgaffären (varför stavas inte konsol med två l förresten? det låter ju så!). Hoppas på att de hör av sig nästa vecka om att allt är klart att hämtas så jag kan börja måla.
 
 
Jag fick njuta av #1..
..tulpanerna som mamma och pappa hade med sig när de hälsade på förra helgen. De har stått så fina så fina hela veckan. 
 
Jag fick njuta av #2..
..härligt väder och härligt arbete när vi fortsatte rensning i detta hus och omkringliggande byggnader som tillhör min sambos familj.
 
 
Jag läste ut boken..
..De underkända av Hjort & Rosenfeldt. Är inne i ett bra flow nu då jag läser nästan varje kväll. Det var längesedan som jag läste deckare innan jag i somras började läsa denna deckarserie och jag blev faktiskt fast. Så tips på bra deckare om man vill ge sig på några sådana.
 
och trivsamheten som ej går att undvika denna vecka då lördagens väder var fantastiskt (idag hade ju vädret kunnat skärpa till sig lite om man säger så).
 
Jag fick första riktigt vårkänslorna när jag..
..plockade snödroppar och satte dem i en liten glasvas.
 
 
Vecka 10 är alltså över och veckan som kommer finns det ytterligare trivsamheter att se fram emot, det känns bra.
 

Kommentarer

Kommentera här: