Det tänker jag på just nu

 
 
 
→ Det här med att få sticklingar är häftigt ändå. I somras fick jag en liten planta på posten från en instagramvän och nu har den växt till sig så här mycket. Dags för ny kruka inom kort och jag är sugen på att skaffa ytterligare sorter.
 
 
→ Köksrenoveringen närmar sig med stormsteg och jag har börjat tömma skåpen och skruva bort handtag. Nu får vi leva i ett mindre kaos ett tag men det är okej när vi vet att det snart är över. I helgen rivs hela köket ut. Peppen och nervositeten är total.
 
 
→ Det är så fint ute just nu. Växjö har inte fått någon snö men frost har vi gott om. 
→ Jag började att måla om en stol som har tillhört K:s morföräldrar. Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska måla klart hela eller om den ska få vara så här ett tag.. Några tankar?
 
 
→ En till frostbild från helgen. Adventskänslorna börjar att infinna sig även fast adventsljusstakarna kommer att få trängas med allt innehåll från köksskåpen i vardagsrummet. Mysa i ordning få vi göra till tredje advent förhoppningsvis.
 
 
→ Kommer jag kunna ha mina två varmaste jackor som fortfarande passar i ytterligare två månader? Inte jättepepp på att köpa en ny som jag bara har nån månad eller så.. Två månader kvar ja, det är ju nästan ingenting och samtidigt är det ganska så mycket som ska hända på de 59 dagarna. Och en hel del som ska fixas, men det löser sig tänker jag.
 
Tankarna speglar mitt liv ganska så exakt så som det ser ut just nu. November är ju annars ganska så trist men med så här mycket på gång så måste jag säga att jag är vän med denna månad just nu i alla fall. Det känns bra.
 
Vad har ni för er så här i mitten på november? Adventskänslor än?
 

Kommentarer

Stina | Stinas tillvaro

Så himla fin blomma, är det Palettblad? Jag har två sticklingar Palettblad som jag hoppas ska ta sig och bli lika prunkande som din :)

2016-11-19 21:03:00
URL: http://stinastillvaro.se

Kommentera här: