Vad jag gör en söndag i oktober

Det är en sån där söndag. Regnet öser ner utanför fönstren och jag tycker det är så skönt. Inga måsten finns idag utan målet med dagen är att bara skrota runt iklädd myskläder och se vad jag känner för att göra.
 
 
↑ Till exempel så dricker jag fler koppar te än vad jag annars gör på en hel vecka och knaprar på kakrester från kalas.
 
 
↑ Jag njuter av att få tända ljus redan vid 15-tiden och så här fina från skultuna fick jag i födelsedagspresent.
 
 
↑ Jag blir inspirerad av att försöka få upp lite mer på väggarna här hemma och ramar in ytterligare en tapetbit samt ett kort och kanske kommer de upp så småningom också.
 
 
↑ Samtidigt i allt det här höstiga står en bukett från mina föräldrars trädgård här på bordet och visar att sommaren lever kvar till viss del.
 
Vad jag mer gör:
→ tändsticksaskarna får sig en omgång med tejp och går från blommiga till lite mer murriga färger,
→ springer på toa x antal fler gånger än vanligt pga de där tekopparna...
→ uppdaterar datorn så att den (förhoppningsvis) mår lite bättre)
→ sorterar bland sjuttioelvamiljarder inredningstidningar (min last)
→ värmer på gårdagens linssoppa till lunch och kikar på ett avsnitt av Doobidoo.
 
Vad jag ska göra nu:
→ Slösurfa ett tag
→ kopiera över bilder från datorn till en extern hårddisk
→ gå på toaletten
 
Hoppas ni har en skön söndag.
 
 

Kommentarer

Amanda

så fint att ha lite blommor som väger upp för höstmörkret. <3

2016-10-10 16:50:56
URL: http://amandamariajosefina.se

ISA

Mysigt värre! lät som typ bästa sättet att spendera en regnig höstdag <3

2016-10-10 17:29:14
URL: http://isabyl.devote.se

Wilda

Åh så himla mysigt inlägg! Och åh tycker verkligen om de där ljusstakarna från Skultuna <3

2016-10-11 10:51:10
URL: http://reaktionista.se

Kommentera här: