Yttersttrivsamt.se

Jag har ett bra tag haft delade känslor kring namnet "yttersttrivsamt". Allt är ju inte så himla trivsamt och verkligen inte ytterst. Jag har tänkt och tänkt och tänkt om jag skulle byta helt men samtidigt har jag inte kommit på något annat som jag har fastnat för. Framförallt är det ju instagram som jag varit aktiv på under det här året men suget att blogga har nu smygit sig på mig igen.
 
 
Så jag har funderat fram och tillbaka om hur jag vill att mitt bloggande ska forma sig och till slut har jag kommit fram till följande:
  
 Yttersttrivsamt får hänga kvar och jag blir kvar på blogg.se ett tag fast med ny domän. Nej, allt är inte yttersttrivsamt eller det allra trivsammaste som finns bland allt trivsamt som finns (ni fattar) som postas här men jag hoppas att det här kan vara en plats där ni och jag trivs och känner att det är trivsamt.
 
→ Ytterstviktigt flyttar in mer och mer. Ett av mina (stora) mål för 2018 kommer att influera bloggen detta år. Vi som familj kommer att ha ett "projekt", ett mål för året. Vi vill utveckla oss i vårt tänk kring hållbarhet och konsumtion. Mer om det i ett annat inlägg.
 
 Inför flytten kommer jag att rensa rum för rum här hemma och jag tänker att ni ska få följa med på den resan också. Det ska skänkas, säljas och återvinnas. Inget ska följa med till nästa boende som bara står där utan mening eller som bara ligger i en låda och kommer att göra det ytterligare några år till om det inte finns något affektionsvärde osv. Fast saker behålls såklart även fast de "bara" är fina, jag gillar att omge mig med saker och så ska det förbli.
 
→  Sen blir det en massa annat också såklart, utflykter, inredning, loppisfynd, det vanliga livet liksom och sen ska det planeras bröllopsfest (en försenad sådan) som också kanske kommer att få ta lite plats här. Vi får se.
 
 
Så. Välkomna till → yttersttrivsamt.se ← 
 

Kommentarer

Kommentera här: