Hur jag fördriver tiden - omplantering, serier och minispa

Det här har jag bland annat roat mig med de senaste dagarna. 
 
Spenderat tid här. Framför Skam (jag är antagligen sist på bollen där men nu har jag sett allt), läsandes min bok Fyren mellan haven (inte kommit så långt än men den känns lovande) och så har jag vardagslyxat med lite tidningar. Idag började jag att titta på Doktor Thorne på svtplay som också känns som en lovande miniserie att småkika på.
 
Planterat om växter. Palettbladet har äntligen fått en ny, större, kruka så att den kan fortsätta växa. Helt otroligt att den bara var en liten stickling i somras. Behöver hitta något mer till det här fönstret också, står på "att göra-listan".
 
Torkat av överallt och flyttat runt grejer. Olivträdet fick en ny plats till exempel. Den blå hyllan tömdes också helt innan det ändrades om en del och den fylldes igen och jag tänkte visa den i ett annat inlägg.
 
Äntligen fått upp lite tavlor, i alla fall tre till. Fortfarande har vi några som står på golvet eller ligger i en hög, snart kanske de också kommer upp. Skivspelaren fick också ny plats då det ska bli bebishörna där den stod förut.
 
Och idag har jag spa:at. Mini-spa men ändock. Jag har inte så mycket produkter men hittade både peeling och ansiktsskrubb som jag gav mig på. Och så har jag målat naglarna. Då jag jobbar på sjukhus får jag ju inte ha det annars så jag tänker att det här året ska bli året då jag åtminstonne har (någotsånär) fina naglar och kanske även en gång för alla blir bra på det där målandet.. Köpte färgen arosa från Malava igår och har även lyxat till det med ett nagelserum som ska gnidas in nån gång om dagen. 
 
Så, det var några glimtar från de senaste hemmadagarna. Och så har jag ju tid att blogga också, kul när inspirationen och tiden finns där.
 

Kommentarer

sandra

Alltså den där gigantiska fåtöljen ser ju så himla mysig ut!

2017-01-16 11:38:10
URL: http://atilio.se

Kommentera här: