Om att vilja två helt olika saker men kanske kan jag göra båda?

 När jag väl tar mig tid att hänga här på bloggen så älskar jag det verkligen. När jag väl själv är inne i bloggandet tar jag mig även tid att läsa andra bloggar. Tyvärr så är det så att jag läser så mycket mindre än förut, hinner inte med på samma sätt som tidigare. Jag vill verkligen utveckla den här platsen tillsammans med instagram men jag behöver hitta mig tiden. Jag känner att jag någon gång vill ge mig mer tid som inte bara ligger på kvällar efter att Hedvig har somnat. När jag jobbade 75% och Hedvig ännu inte var född var jag så himla kreativ och aktiv här och jag skulle så vilja komma tillbaka till det någon gång.
 
 
Samtidigt som jag har den här önskan att få förkovra mig i den här "sociala världen" så har jag ännu en sak som drar i mig. Jag vill starta upp mitt logopedföretag på riktigt. Jag vill föreläsa om röst, kommunikation och sväljsvårigheter. Jag ser att behovet är så himla stort här i Kronoberg och kommer jag bara igång (och får ledande personer att förstå att de behöver utbilda sin personal) så tror jag att jag skulle få en hel del att göra. Det gäller bara att våga och att ta steget. Blev mer pepp och fick energi till just det där idag när jag pratade med en kollega. 
 
 
Jag läser också just nu en kurs på distans, ger mig ju inte mer tid till allt det där andra direkt men jag känner att om jag någon gång ska läsa just den här kursen så är det nu. 
 
Det hela handlar ju om disciplin och om prioriteringar. Och om att våga. Jag hoppas att jag inom en snar framtid får iordning på alla de här tankarna. Det skulle nog ge mig lite ro i själen samtidigt som jag då hoppar på två spännande tåg som jag inte riktigt vet vart det kommer att ta mig. 
 
Det kittlar lite i magen faktiskt och det känns som ett bra tecken.
 
 

Kommentarer

Kommentera här: