Ett ögonblick i september

Läser. Mirakelverkstaden av Valerie Tong Cuong
 
Tittar på. Valrelaterat och "Suits".  (och Dobidoo, i smyg..)
 
Dricker. Te. Ibland alldeles för många koppar på en dag. Ibland blir det bara frukostkoppen.
 
Försöker lära mig. Teckensnittens klassificering. Första lektionen i den distanskurs i typografi som jag har påbörjat. Riktigt intressant och jag ser fram emot resten av kursen.
 
Vill ha. En symaskin. I mitt huvud sitter jag sedan och syr kuddfodral, syr om loppade klänningar och lagar hål. I mitt huvud alltså. Men som jag sa till modern min, att ha en symaskin är ju i alla fall en början till att det där kanske händer.
 
Ser fram emot. Hösten som innehåller en massa trevlighet så som födelsedag, vänner på besök och dansklasser. Kanske ska jag läsa franska också men vi får se hur det blir med det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här: