Bland gentlemän och smörgåstårtor

Såg fram emot fest och härliga människor igår men det var nära att jag vände när bilen svängde vänster ut på Skara vägen. Hjälp, vad det snöade! Riktigt läskigt var det så det gick inte fortare än 50km/h. Men eftersom jag sitter här nu så gick det ju i alla fall bra. Lovisa hämtades upp och vi gav oss ut i det okända. Körde förbi ställen som Stubbe och Spikgatan och trodde ett tag att vi var helt lost men det var vi tydligen inte och efter ett tag kom vi faktiskt fram.

Väl där flöt kvällen på bra med en massa härliga människor. Agerade fotograf så en hel del bilder blev tagna och sjöng kareoke med Amanda. Nästa gång får vi allt ta en låt som jag kan hela och inte bara refrängen..Fick dock bryta upp en aning tidigt så att man skulle komma hem innan det ljusnade igen..Blev ändå faktiskt 65km/h hem så det blev inte en fullt så sent hemkomst som det hade kunnat bli. Lyckad kväll helt klart för min del.

Vaknade av att radion gick på 9.00 och det var bara att stiga upp. Klockan 11 var det årsmöte i Skövde för RUM Skaraborg och det var så kul som det låter..Åkte iaf in till stan sedan och shoppade lite. Och det var ju bra.

Var på konsert med mamma och pappa ikväll. Sångsällskapet och Håkan Andersson - helskön man det där. Vilka tankar och funderingar. Och vad rätt han hade. Publiken hade väl en medelålder på 65 år så jag var lite i minoritet men det var helt klart sevärt. Synd bara att jag är så dålig på att komma ihåg vad som sägs så nedanstående citat var absolut inte det bästa men kul i sammanhanget.

Deadline för programbladet på onsdag. Kämpigt.

Plugga engelskaglosor nu. De glömmer man alltid men nu har jag äntligen kommit ihåg dem så för en gångs skull ska jag öva.. 

Kommer våren snart?

 

 


Kommentarer

Kommentera här: