Ett leende förgyller dagen

Regn, regn, regn. Nu smälter snön bort och det blir glashalt på gator och trottoarer. Och på vår garageuppfart. Jag drattade på ändan imorse, helt plötsligt bara låg jag där i vattnet. Jag och tidningen blev jätteblöta så det var bara att gå in och byta. Gick till bussen, eller rättare sagt försökte gå. Jag går ner nedre Berzeliigatan och det måste varit en rolig syn för dem som såg mig. Först på gatan - blev för halt - upp på trottoaren - halkade till men höll mig på benen - tog mig återigen ut på gatan genom att kliva i en pöl med vatten som självklart bara såg ut som lite slask och inte alls djupt - Åkte neråt och hade fullt sjå med att hålla balansen - Då kommer det en bil - är tvungen att kravla mig upp på trottoaren igen genom pölar och snöslask - Är äntligen nere - Tar mig långsamt över vägen för att komma till den andra trottoarkanten - Försöker att så enkelt som möjligt ta mig över snöslasket och upp på trottoaren - En till hal pöl får besök av mina fötter - Äntligen uppe på trottoaren - tror att det nu är lugnt eftersom det är sandat - Tittar på klockan, Mycket bråttom! - Försöker ta mig så snabbt som möjligt framåt för att inte komma försent - Krockar nästan med en cyklist när jag återigen är nära på att ramla baklänges - Kommer fram till trappen som går ner under järnvägsspåret - ser att där inte är varken is eller snö - Andas ut och spidar på upp till bussen - Väl framme kommer jag i sista sekunden och sjunker, med en lättnandes suck, ner på sätet. Tänk vad lite snö kan ställa till det. Detta var dagens stora I-lands problem.

Resten av dagen var trevlig. Jag och Amanda fick äntligen börja dansa vår sk "duett" till låten När muren föll. Kajsa hade koreograferat såå bra! Hur kul som helst.

By the way: Jag har köpt en digitalkamera!! Nu kan jag börja fota och slippa sno bilder från alla andra hela tiden. Till alla som jag har utnyttjat: Det är fritt fram att sno mina! =)

Piano har det även spelats idag. Lektion som väl gick,,tja..som vanligt kan man väl säga. Jag SKA ha spelat mer till nästa gång. Det måste jag lova mig själv.

Just nu har jag exem överallt och det kliar hela tiden. Går mig på nerverna!

Imorgon är det dans 8-15.20 med Jorge.

Hejsvejs

 


Kommentarer

Kommentera här: