Kling

Så var sista lektionen förbi. Och inte blev det en vanlig lektion inte. Dansuppvärmning och sedan skulle några visa upp sina solodanser. Kajsa och Jorge satte sig sedan med betygen och vi fick dansa själva. Dansen från förra veckan och en massa diagonaler blev det. Dock inte samma sak som om Kajsa hade varit med. Så, aldrig mer en danslektion på katedralskolan. Inte en schemalagd sådan i alla fall. Igår fick vi Jorge att gå med på att ha stepp med oss sista veckan. Det var länge sen och man glömmer så lätt. Vi vill ju komma ihåg! Det ska bli otroligt roligt att få sätta på sig steppskorna igen.

...Och så var det dags för lite "stolt över sig själv" - prat.....   man får vara det ibland.

Dans och produktionsbetygen blev jag otroligt glad över. 6 betyg och MVG rakt över. Italienskan gick brabra. Engelskan var ett väntat VG medan idrotten var ett mer surt sådant, tur att det inte räknas in i snittet sedan. Samhäll- "Jag har ju inte satt betygen än men jag skulle bli förvånad om du inte får högsta betyg".  Efter franska-Monicas tillkännagivande blev det tjut och glädjehopp i korridoren. Dock måste vi ändå skriva uppsatsen, jag fattar inte. Ganska så onödligt känns det ju.

Slut på stoltheten men mitt mål är i alla fall nått. Jag kommer antagligen in på de utbildningar som jag kan tänka mig. Det känns bra.

Hjälp vad jag inte gör vad jag ska just nu. Franska måste skrivas. Hinner inte i helgen.

Otroligt trött efter Skarakväll igår. Ölbrännbollen skippades på grund av det dåliga vädret och förfesten förlängdes hos Tessan. Trevligt och mysigt. Min chaufförkamrat Amanda och jag skjutsade sedan alla till Olins och sedan åkte vi vidare till donken för ett mål mat innan jag styrde kosan hemåt med Elin och Klas i baksätet. Ramlade i säng. Stapplade upp något försent, sov ryckigt på bussen till skolan, men slumrade gott in på hemvägen efter promenad med Lovisa och ett litet besök hos Malin.

Gårdagens citat: " Men inte med dig" -Tessan och David upptäcker varandras hemligheter.

Ingen sovmorgon imorgon heller. Djäknedagen är det. Rundvandring i staden, studenthistorier, tårta och mingel står på schemat. Och jag ska ta farväl av mitt skåp det första jag gör på morgonen. Snyft.

Lite panik inför drillshowen, står helt plötsligt som ensam konfrencier. Lite manus ska skrivas men hur ska det gå? Vill att det ska vara över faktiskt. Drill hela helgen. Och fotboll. Ska väl bli roligt ändå!

Tjing.


Kommentarer

Kommentera här: