Ljuv musik i mina öron

Jag vet, jag skulle ju inte skriva förrns i helgen men jag kan inte låta bli. Och väntar jag så kommer jag glömma bort vad det var jag tänkte att jag skulle skriva idag så det är lika bra att jag skiver. Tycker jag, Ska jag vara ärlig så älskar jag att skriva. Så det är väl lika bra att jag skriver här som om att jag sitter och skriver ner för hand vad jag vill komma ihåg från detta äventyr.

Det trådlösa nätverket fungerar! Det var visst en knapp på tangentbordet som man var tvungen att trycka på för att aktivera...Nicolas har lagt ner massor av tid för att försöka förstå sig på problemet (och ja, han är bra. Jag fattar ingenting och det är han som sitter vid min dator som är på svenska och klickar sig framåt)


Sitter i mitt rum just nu och det är för första gången svalt och skönt. Jag kunde öppna fönstret på vid gavel för det har äntligen slutat att regna. Det har varit mycket svårt att sova eftersom det har varit så varmt men jag känner på mig att jag har en skön natt framför mig. Mycket härligt.

Om alla dagar kunde vara som denna så skulle mitt jobb här vara underbart hela tiden. Inte en enda gång har varken Romain eller Gaël blivit ledsna på grund av att Nicolas och Valérie arbetat. De gick ner och åt frukost utan protester, hela förmiddagen var en dröm. De fick se på film för att det regnade och sedan gick vi till affären. Gaël var mycket bra och tog hand om sin lillebror medan jag plockade åt mig vad vi skulle ha (apelsiner-äntligen! ) När jag lagade maten gjorde de inte mycket väsen fast visst, de skrek lite ibland. Romain sov middag i två timmar och jag och Gaël spelade dator och hade det mysigt. Gick sen ut och plockade plommon från plommonträdet och lekte och gungade. In för mellanmål och resterande timmen lekte vi med bollhavsbollar. Krig hade vi! Mycket roligt.

Oj. vilken bra dag!

Och så hade vi "vecko-snack" för imorgon har jag varit här en vecka. De är nöjda, jag är nöjd. Fast jag måste prata mer franska. De sa vad de tyckte om mig och de sa att jag är en mycket seriös, trevlig men blyg tjej. och det är ju sant. Jag pratar inte mycket men ni som känner mig vet ju att jag inte pratar mycket i nytt sällskap - jag måste "vänja" mig först. Ni kan tro att det inte bli mycket mer prat på franska. Men vi har ägnat oss åt att prata hela kvällen så nu ska jag sluta vara blyg. Och där med basta. 

Kan också sorgligt meddela Herman att skivorna inte funkar i min dator. De vill inte öppna innehållet. Mp3-skivan la jag över hemma men de andra skivorna kan jag alltså inte lyssna på. Var det någon bra låt med som jag måste ha. Skicka!

Ser framemot helgen.

Nicolas har plockat fram sin Keyboard den ska stå här uppe hos mig. Barnen tyckte att det var mycket roligt.

God natt!

 

Kommentarer

Kommentera här: