En liten presentation

Eftersom många nya har tittat in här den senaste tiden (Vilket är hur kul som helst!) så tänkte jag att ni kanske vill lära känna mig lite bättre.
 
Hej, jag heter Maja.
Jag har precis börjat fjärde året på Linköpings universitet och tanken är att jag ska bli en sån här, från början är jag från Falköping och snart fyller jag 24 år.
 
Jag älskar fint porslin, loppisar och burkar. Jag är galen i burkar, burk borde vara mitt andranamn! haha.
 
 
Jag hoppar i varje land (och ibland stad) som jag kommer till. Något som jag började med när jag bodde i Schweiz. Jag har roat många människor med andra ord..ett hoppkort lyckas man ju inte med på första försöket för det mesta (aldrig). Här kommer tre smakprov.
 
 
Jag älskar att dansa och att stå på scen och jag gick estet-dans på gymnasiet (men nu börjar det att bli några år sedan..) Har tagit lite dansklasser i jazz och modernt här i Linköping men denna terminen utmanar jag mig själv med en balettklass, fyra och ett halvt år sen sen sist jag stod där vid stången.. Rapport kommer när jag lyckas röra mig igen efter första lektionen ;)
 
 
Jag gillar inredning men har svårt att hålla mig till en stil. Det finns ju så mycket fint! Retro i form av loppisfynd och ärvda möbler, lite industri och lite lantligt består nog min lägenhet av just nu. Teak och zink är två favoritmaterial.
Här kommer tre lägenhetsfavoriter.
 
 
Två loppisfynd och så morfars nötta fåtölj som stod framför öppna spisen i gillestugan. Den luktar fortfarande morfar och eldat trä om man gosar ner näsan i den.
 
Sist så måste hon bara nämnas. Tanten. Tanten i mig som gillar att lösa korsord, ser fram emot fredagsunderhållning à la Doobidoo (Ja, precis, med Lasse Kronér) och som broderar julmotiv. Tanten som vaknar tidigt och som istället för att somna om går upp och bakar bröd. Hon är ändå en rätt så stor del av mig, den där tanten.
Sådär, det var lite om mig. Vill man veta något mer är det bara att fråga! :)

Kommentarer

elin

Jag gillar verkligen allt på bilderna! Bra smak! :)

Svar: Tack!! :)
Maja

2012-08-28 20:09:08
URL: http://owlandthecity.blogg.se

Anna

Vad knäppt, jag tycker om nästan exakt samma saker :p
Kollar dock inte på Lasse Kronér & broderar, jag ser på antikrundan och virkar ^^

Svar: Haha! då har du bra smak ;)
Maja

2012-08-28 23:16:45
URL: http://zparriz.se

Kommentera här: