Böcker som väntar på att bli lästa

Jag är dålig på att läsa endast en bok utan jag har oftast två igång samtidigt (känns som att jag är ganska så ensam om att göra så, är ju inte så jättesmart egentligen..). Just nu läser jag "Konsten att höra hjärtslag" av Jan-Philipp Sendker och en deckare av Mons Kallentoft. De här böckerna står även i min bokhylla och väntar på att bli lästa:
Andra delen i Kristina Sandbergs triologi om Maj (och tredje delen också i och för sig men den är för närvarande utlånad till en kollega) och så tänkte jag ge mig på en nobelpristagare. Jag har varit riktigt dålig på att läsa sådana faktiskt. 
Jag har läst många bra recensioner av "Allt jag inte minns" och jag har faktiskt inte läst något annat av Jonas Hassen Khemiri än. Ser fram emot att börja! Haruki Murakamis böcker jag har dock läst flera stycken men den här har jag hört ska vara den bästa. 
 
Jag har att göra med andra ord. Vad läser du just nu? När de här väl är utlästa behöver jag ju fler att ställa i min bokhylla.
 
 

Kommentarer

Sandra

Har också hört mycket fint om Khemiris senaste bok. Kanske ska försöka få tag på den jag med :)

2016-01-27 10:09:22
URL: http://atilio.metromode.se

maja

Jag läser "Allt jag inte minns" just nu och den har helt klart nånting. :) Sen har jag tre reservationer som jag står i kö på på bibblan, det är
"Det är något som inte stämmer" av Martina Haag
"I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv" av Tom Malmquist
och "Livet efter dig" av Jojo Moyes.

Kanske något som du också kan bli nyfiken på! :)

Svar: Kul! tack för tips! Livet efter dig har jag läst och den är jättebra! Även alla andra böcker av Jojo Moyes är bra tycker jag. :-)
Maja

2016-01-27 16:47:03
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Jessica {Blinkalilla}

Norweigan wood står också på min lista! Just nu läser jag "Begärets nio växter" av Margot Berwin. Den får mig att vilja skaffa en massa nya växter... Den är lättsmält, romantisk och med lite spiritualtet.

2016-01-28 16:59:22

linnea

Här kommer lite mer Khemiri praise: Lyssnade på ljudboken av Allt jag inte minns i början av månaden, lite fusk kanske men mycket trevligt resesällskap (särskilt när en blir stillastående 2h på motorvägen pga översvämningar!) och förundrades återigen över vilken formidabel skribent han är. Både denna och Montecore har sådana speciella upplägg! Den rekommenderar jag dig att parallelläsa med något annat i framtiden ;)


Jessica

Kul med lite lästips! Jag är så dålig på att läsa nu när jag pluggar, kommer alltid av mig i mitt läsande. Har så många halvlästa böcker som står i bokhyllan. Men det måste det bli ändring på! Norwegian wood har jag också hört mycket gott om, så den är jag väldigt sugen på att läsa.

2016-02-01 20:52:39
URL: http://yiskha.blogg.se

Synnøve

Norwegian Wood er fantastisk. Eg heldt på med Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset, som er ein trilogi på rundt 1200 ord, så den heldt meg nok opptatt ei god stund.

2016-02-02 14:11:59
URL: http://itadakimat.com

Kommentera här: