Ytterligare ett hyllprojekt!

Jag har länge funderat på vad vi ska göra med vår gång som man går igenom från hallen till kök, badrum eller sovrum. På ena sidan är det murstock sådär där går det inte att sätta upp saker med andra ord. På den andra sidan sitter det två tavlor, borde egentligen ha flera där men vill inte ha föör många tavelväggar heller. Så började jag kika på väggen mellan sovrumsdörr och badrumsdörr, där skulle man kanske kunna få upp en hylla.
 

Sagt och gjort. Åkte till byggaffären och köpte konsoler och brädor. Tyvärr fanns det för få konsoler inne så fick vänta en och en halv vecka på att få dem men när de kommit kunde jag äntligen ta tag i projektet. Köpte även färg på färgaffären som jag tänkte skulle passa bra. "Vit linneväv" heter den men den är lite gråaktig.
 
 
Det jobbigaste med måleriprojekt är ju ändå att det inte blir klart på direkten då det ska målas flera gånger och torka däremellan. Bra tålamodsträning dock. Jag hängde i verkstan såklart och ockupperade halva arbetsbänken i några dagar.
 
 
Så äntligen blev de torra lagom till lördagsförmiddagen och vi började skruva upp konsoler, tror det blev någorlunda rakt även fast väggarna i den här lägenheten inte är spikraka direkt. 
 
 
Jag hade målat sex stycken men just nu tycker jag det ser ut att räcka med fyra, får se om de hyllorna kommer upp någon annanstans istället.
 
 
Piffade med plåtburkar, mitt smyckeskrin som jag köpt på loppis i Paris, miljövänliga värmeljus i glasburk och ett gäng glasflaskor i olika färger.
 
 
På de två nedre ståtar en fågelsamling, finkaramellskålar, pocketböcker och lite grönt
 
 
Det gör verkligen mycket för den här "gången" att den har fått en hylla. Känns mer ombonad och jag är helnöjd. Nu ska vi bara hitta en liten lampa (se tom plafond i första bilden) och få till en bättre tavelvägg, eller kanske tapetsera om det är möjligt. Då kommer jag nästan vilja ställa in en stol i hörnet, där den gröna växten skymtar, för att kunna sitta här i gången och njuta. 
 
Nu är det söndag och jag ska ut på utflykt vilket jag är mycket pepp på, mer om det en annan dag.
 
 

Kommentarer

Pernilla

Så fint det blev! Jag vill också bo med tillgång till verkstad. Verkar ju vara toppen!

Svar: Tack! Ja, det är en riktig lyx!
Maja

2016-03-20 09:04:53
URL: http://sandydowns.blogg.se/

Kommentera här: