Ett ögonblick i november

November börjar gå mot sitt slut och det är dags för en liten novemberlista. 
 
 
Tittar på. Historieätarna och nu även en sväng morgontv innan jobbet då frukosten just nu får förtäras i soffan.
 
Lyssnar på. Min advent-lista på spotify och gillar Winter song av Sara Bareilles extra mycket.
 
Är glad över. Att jag får må så bra i den här graviditeten. Når fortfarande ner till tårna med händerna, känner inga "onda" sparkar/rörelser utan bara mysiga och sover hela nätter.
 
Ser fram emot. Adventsbak i helgen. Att kunna laga mat och baka här hemma igen. Nästa helg när jag får hänga med mina två M igen.
 
 
Äter. Fått någon slags craving på "japp", chokladbaren ni vet. Jag tycker ju inte ens om japp, alldeles för sötsliskig. Men nu smakar det hur gott som helst och jag ser fram emot när jag får äta japp nästa gång. Kroppen alltså, vad den tokar sig. 
 
Lär mig. En massa av att prata med vår snickare och elektriker. Vill ni ha det så eller så eller så frågar de och vi bara, kan man välja sånt? Känner mig lite halvdum också när jag ställer mina tokiga frågor och måste ta beslut kvart över sju på morgonen men jag bjuder på det.
 
Vill tipsa om. Klimatkontot är sidan där du kan få koll på din klimatpåverkan. In och fyll i antingen "snabba svar" eller den längre versionen för att undersöka dina vanor. Klimatet och miljön alltså. Det liksom skaver i mig och jag funderar numer varje dag på vad vi kan göra mer här hemma. 
 
I september såg listan ut så här.
 

Kommentarer

BySiri

Winter song är så otroligt fin, lyssnade på den om och om igen förra vintern :)

2016-11-29 23:50:49
URL: http://bysiri.se

Kommentera här: