Två hörnor med ny kostym

Sedan sist har det hänt lite här hemma. Det var ju ett tag sen vi hördes här så det är ju inte så konstigt egentligen.
 
För det första så har fåtöljen i hörnet fått sällskap av två tavelhyllor och tidningsställ. En ny lampa har också fått komma upp, en sån där som "alla har" från ikea. Tavelhyllorna är från mio och är lite djupare så de klassas nog nästan som vanlig hylla. Tidningsstället köpte jag i en lokal inredningsbutik här i Växjö.
Ser framför mig hur jag sitter här och myser med en tidning eller bok. Har hänt i ungefär 10 minuter hittills, vem försöker jag lura liksom? Men kanske att det händer någon gång ändå.
 
 
Ett annat hörn som fått sig en uppfräschning är det som finns strax till höger på den nedersta bilden. I samma rum som soffan. Jag gjorde något mycket orginellt och målade om ett ivar-skåp i den ytterst orginella färgen tant Johannas gröna. Men struntar i att alla inredningsbloggare har denna färg och/eller ett ivarskåp hemma, det är ju snyggt så då följer jag gärna strömmen.
 
 
Nu ser jag fram emot att ta tag i nästa hörn där Hedvig ska få ha sina grejer (när de inte är utspridda över hela lägenheten). 
 

Kommentarer

Kommentera här: