Mina senaste inköp - något nytt, två gamla och några "närproducerade"

Så var påsken över för i år. Vi har haft fina dagar som spenderats med familjen. På långfredagen åkte vi på konstrunda och på påskafton blev det en liten loppisrunda och jag kom hem med lite finheter.
 
 
Hos en lokal konstnär hittade jag den här hönan och kunde inte låta bli att köpa den. Den kommer att sätta tonen för varje påsk i vårt hus åren framöver, i år påskpyntade vi först på påskdagen men när den här finns i lådan vet jag att jag kommer att vilja ta upp den mycket tidigare. 
 
 
Ljusstaken och ängeln är också från samma konstnär. "Närproducerade" produkter som är unika i sitt slag, det gillar jag skarpt.
 
 
På loppisrundan hittade jag den här skålen (som förmodligen haft ett lock) för en femtiolapp och kunde inte låta bli att slå till. Furuvik från Upsala-Ekeby. I den ska det få bå nycklar. Älskar 50-60talsporslin och har en del men det var länge sen som jag loppade något, kanske dags att börja hålla utkik igen och se det här som startskottet? Ramen är en början på en projekt till festen i maj. Målet med loppisrundan var egentligen att hitta lite grejer dit men det fanns inte så mycket som passade tyvärr. Nästa helg ska vi åka på runda igen och hoppas vi kan samla på oss lite dekoration och saker till festprojekt.
 
 
Sen har jag glömt att visa den här fantastiska krukan, tredje från vänster räknat. Köpte den från min favoritbutik Vintagefabriken och är så nöjd. Passar så bra med mina andra turkosa vaser och funderar nujärnet på vad den ska få för blomma nu framåt vårkanten.
 
Slut på finheter som har fått flytta in.
 

Kommentarer

Kommentera här: