Några favoriter

Efter de här bilderna lovar jag att det blir ett Paris-uppehåll här..haha. 
 
Mamma förundras över att hon faktiskt var där uppe. För att ta dessa bilder la jag mig raklång på rygg på marken. Jomenvisst, vad gör man inte för att få med hela tornet liksom.. ;)
 
 
När vi hade studsat upp de sjutusen trappstegen upp från métrostation Abbsesses i basse Montmartre hamnade vi i en urfin loppis. Hade jag haft en lägenhet i Paris hade jag lätt köpt stora delar av inredningen där. Så med andra ord, mycket fina men tyvärr stora saker som inte riktigt lämpar sig på ett flygplan..Får bila ner med släp nästa gång helt enkelt..haha. Sen drack vi varm choklad. Eller jag gjorde som inte blivit kaffe-vuxen än..
 
Sista dagen köpte vi dyra macarons på Ladurée och det sista vi gjorde innan vi satte oss på flygbussen var att äta varsin på Opératrappan. Jag ska väl vara ärlig och säga att jag inte blev helsåld men kändes ändå som ett bra avslut på en fin weekend i Paris.
Tack, mamma!
 

Kommentarer

Mamma Carina

Du är den bästa Paris-guiden!! Kram <3

2012-11-03 11:18:47

Kommentera här: